Alla inlägg under april 2012

KP

Av Lisa - 27 april 2012 11:31

Imorse vaknade Dexter vid 5 igen... han som har varit så duktig i två dagar och vaknat klockan 6 :)

Idag var iaf dagen med stort D, premier cykling stod på schemat! :D Dexter tyckte att det var jätte kul springa runt i cykelrummet så det var svårt bara att få tag på honom :P Men tillslut hamnade han iaf i sin fina cykelsits och Melker i sin korg.

Det gick lite vingligt dom första metrarna efter som att jag inte har cyklat på typ 2 år och aldrig med en korg + hund där fram men snart hittade jag rätt och då flöt det på som vanligt :)

Dexter tyckte att det var jätte kul att åka cykel och ju fortare vi körde desstå roligare var det :P


Vi cyklade hem till Morfar och Ulla och lämnade av Melker där efter som att jag skulle vara med på dagis en stund.

När vi kom fram till dagis så fick Dexter leka en stund ute på gården en stund eftersom att vi kom lite tidigt.


Klockan 10 kom då äntligen det jag väntade på, ormarna :) Det var två söta små kungspyton ormar och när han skulle lyfta upp den ena så hängde den andra med! Dom hade tydligen så tråkigt i plastlådan så dom började para sig :P

Men alla barnen tyckte att det var super spännande och jag fotade lite.

Tyvärr så kan jag inte visa er dom för datorn som vi har lånat har något fel med sina usb-portar. Så man stoppar in något i dom så stänger datorn av sig :S


Efter ormarna åkte jag tillbaka till pappa och Ulla för att hämta Melker som Ulla passade.

Jag fick också ett hänglås till Melkers cykelkorg så ingen ska kunna sno den så det tackar vi för :)

Av Lisa - 26 april 2012 22:34

Så nu har vi skruvat och svurit i flera flera timmar men nu är det äntligen klart och det blev kanon bra! :D

Jag pratar så klart om min nya cykel som jag har fått av Daniel. Han åkte och köpte den idag till mig så nu har vi spenderat  hela kvällen med att skruva ihop den, montera dit Dexter sits och Melkers korg så nu är allting klart för att provköras imorgon!! Taggad till tusen :D


Det ska bli så skönt att kunna cykla igen :)
Imorgon ska Dexters dagis få besök av en orm och då kunde jag inte låta bli att fråga om jag kunde få vara med ^^

Så imorgon bitti så cyklar Melker, jag och Dexter till Morfar och Ulla för Ulla lovade att hon kunde passa Melker och sen ska Dexter och jag klappa orm :D Kameran ligger på laddning för den ska så klart med!

Det ska bli kul att se vad han tycker om dom små slingriga sakerna. Hans mamma gillar dom iag ^^




Tack underbaraste älskling för min fina cykel! <3

Av Lisa - 26 april 2012 09:14

Nu är Dexter lämnad på dagis för första gången den här veckan :)

Själv ska jag diska undan här hemma nu som jag har lovat Daniel i flera dagar. Det är verkligen inte bra att dra ut på saker =/
Efter det hoppas jag att jag har tid att ta med mig Melker och springa en sväng så jag får lite träning. Jag har gått ner 2kg på 1,5 vecka ^^ Jag hoppas och tror att jag kommer nå mitt mål innan augusti :)

Av Lisa - 25 april 2012 22:32

Det blev ingen cykel idag :( Dom hade bara visningsexemplaret kvar just nu men dom skulle få in fler cyklar idag eller imorgon sa dom så nu ska vi tillbaka på fredag igen för att köpa en till mig :)

Vi passade på att storhandla i stället och sedan for vi till djuraffären och köpte Melkers cykelkorg som jag har tittat på i flera månader! Jag tog den sista och kunden som var inne samtidigt som mig ville också ha den :P


Så nu på kvällen har Melker och jag tränat så han ska tycka att det känns okej att vara instängd i den :)


Dexter var super söt idag, ja lite extra söt alltså för super söt är han ju hela tiden ^^ men han hade på sig sin blå fleece tröja med bilar på och över den en jeans jacka <3 sockersöt och sen sin röda mössa med djur på som pricken över i :D

Av Lisa - 25 april 2012 10:27

Här var det inte mycket aktion :P

I lördags överaskade jag Daniel med bio och en massa godis :) Dexter var hemma hos mormor och Petter och fick sova över där medans Melker var hemma hos farmor och farfar och hade det bra :) Tack snälla för hjälpen allihopa!

Det var underbart att få vara själva ett tag och bara vara och det kändes lika spännande och mysigt som i början när vi träffades ^^ Vi gick och köpte överdrivet mycket godis och en varsin cola innan vi gick in och satte oss på bion.
Det blev American pie the reunion, riktigt bra och rolig film med lite seriösare delar också. Klart se värd :)

Egentligen hade jag velat se Lorax^^ Men den gick bara 15:30 och endast med svensk tal och det vill jag ju inte ha :P


På söndag morgon var det dax för kurs igen för Melker och mig så Daniel släppte av oss där och åkte för att hämta Dexter.

Det gick faktiskt ganska bra, vi tränade på apporteringen lite grann men mest tränade vi på linförigheten som han börjar på att bli riktigt duktig på :)

När kursen var slut kom Daniel och dexter och hämtade oss. Vi åkte till Coop forum och käkade på restaurangen där och sedan handlade vi lite :)

På kvällen sedan gjorde vi tacos och Daniels kompis Victor verkar ha ett 6:e sinne för det för han hörde av sig och ville komma ;P


Dexter har varit hemma från dagis måndag till idag men imorgon ska han få gå igen :)
Idag ska Daniel köpa en cykel till mig och en cykelkorg till Melker :D

Av Lisa - 20 april 2012 13:55

Melker och jag tog på oss regnkläderna och traskade ut i snövädret. Han var inte så jätte förtjust i allt det blöta enda tills jag avslöjade att vi skulle till djuraffären och köpa godis, då blev det fart på honom :)Väl framme träffade vi sara, vi tittade på fåglarna och kaninerna och pratade med Fia innan vi plockade på oss en stor burk med godis till melkers stora glädje. När vi kom hem så fick han provsmaka och jo då det var gott :)Jag gick och hämtade klickern och apportbocken och sedan körde vi lite gammalt och nytt. Han har blivit jätte duktig med apporten och tar den utan problem och nu börjar han även på att bita tag i den :)

Av Lisa - 20 april 2012 09:41

Den här morgonen började inte mycket bättre än hur gårdagen var...

Dexter tyckte att det var en jätte bra idé att vakna 5:20 idag och det höll jag väl inte riktigt med om så vi gick och gjorde iordning en flaska välling till honom och så fick han ligga bredvid mig och äta den.

Han såg verkligen jätte trött ut igen men så fort vällingen var slut så släppte det och han blev jätte pigg igen.

Suck, hans trötta mamma orkade knapt hålla ögonen öppna så Dexter sattes framför en film så mamman kunde sova vidare ett tag till. När jag väl gick upp så fick Dexter lite gröt som han inte ville ha och sedan bytte vi blöja och satte på rena kläder.


Dexter var tydligen inte nöjd med att jag satt vid datorn ett tag så han smög sig ut i köket och hällde ut melkers vatten på golvet, tog sedan skålen.

Och ställde den försiktigt på datorn så det droppade ner lite vatten rakt in i datorn. PANG,PANG sa det och sedan blev det helt svart på skärmen och det började lukta bränt om datorn.

Jag skyndar mig att dra ur sladden så det inte ska börja brinna iaf. Proppen gick, jag får ringa hur många gånger som helst innan någon svarar, Dexter går och sätter sig i vattenpölen så jag får byta kläder på honom, vi kommer försent till dagis och till råge på allt så vräker det ner med snö blandat regn hela tiden.

När jag har lämnat Dexter så ringer Daniel och blir den jag spyr ut mig på.

Jag får be om ursäkt sen och städa lite här hemma så han förlåter mig.

Av Lisa - 19 april 2012 19:26


Dexter var så himla söt imorse, när jag hade tagit på honom ytterkläderna så skulle han direkt upp i famnen för han ville gå till dagis <3 Men han fick vänta en liten stund så jag fick på Melker kopplet innan vi kunde gå.

Han var jätte glad när vi kom till dagis som vanligt och det var inga svårigheter att lämna honom idag heller :)

När Melker och jag kom hem så kände jag att jag behövde sova en timme för Dexter var riktigt jobbig under natten. Sagt och gjort, jag går och lägger mig och sätter klockan på 11 så jag ska hinna äta lunch och gå en långpromenad med Melker innan det är dags att hämta Dexter igen.

Tji fick jag, 13:45 vaknar jag! Jag ställde tydligen bara om klockan men glömde sätta på alarmet =/
Panik! Melker hade inte varit ute på hela dagen och hade säkert lättat på trycket inne och Dexter skulle hämtas om inom en kvart!! Jag slänger mig på telefonen och ringer till hans avdelning och frågar om det är okej att jag kommer 14:30 i stället och det var det som tur var :) Så jag tar ut Melker så att han får kissa av sig ordentligt och sedan går jag och hämtar Dexter.



Resten av dagen har jag varit helt ur fas så ni får några filmer som jag inte har visat men som gör mig glad :)


Melker har snott en sak och vet inte riktigt hur han ska beteé sig när han blir på kommen :P


Melker leker



Dexter leker på tuna park :)


Dexter äter själv och kör vagnen  själv :)


 
     
   

Ovido - Quiz & Flashcards