Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 30 april 2013 16:49

Idag följde Dexter med mig ner på stan på ett möte.
Vi hade en himla tur att det var hans farfar som körde bussen ner till stan :)

Mötet gick över förväntan faktiskt. Jag hade förberett ett gäng klementin klyftor och lite russin till honom plus att han hade med sig en bil. Dessutom så hade dom en hel låda med leksaker där som han lekte med undertiden som vi pratade.

Efter mötet var jag lite hungrig och sugen på sällskap så jag hörde av mig till Sara i hopp om att hon fortfarande skulle vara kvar på stan. Det var hon inte men hon kom tillbaka iaf så vi kunde luncha på peperoni :)
Sedan gick vi och tittade på lite kläder och jag hittade 4 t-shirts, 2 linnen och 2 shorts :)

Sen somnade Dexter och då passade vi på att fika :)

Av Lisa - 29 april 2013 17:25

Idag startade jag mitt nya träningsprogram 0-5km på 12 veckor :)
Så nu har jag precis kommit in från första passet som var väldigt enkelt men det var skönt att mjukstarta lite :)

Av Lisa - 29 april 2013 12:02

Dagens lunch är serverad :)

Av Lisa - 29 april 2013 08:08

Kul att när Dexter äntligen ska tillbaka till dagis efter en tids sjukdom så är dagis stängt måndag till onsdag vilket betyder att han kommer att få följa med mig på ett möte imorgon

Av Lisa - 27 april 2013 00:12

Jag fick syn på statestiken över min blogg och jag tyckte att det var lite kul att jag har laddat upp 1111 st bilder så jag kunde inte låta bli att ta en printscreen och lägga upp den här som bevis ^^


 

Idag är det 6 månader, 2 veckor och 4 dagar sedan Melker flyttade :(

Ibland känns det som om det var igår och ibland känns det som om jag aldrig någonsin har haft honom, som om det bara har varit en dröm.

Nu när våren kommer så kommer också hundsuget som ett brev på posten. Tur att man varken har tid eller pengar för jag tror egentligen inte att jag är redo för en ny hund men oj vad jag saknar att ha hund :(

Det är inte så kul att gå promenader utan hund eller att springa med bara mig själv som sällskap.

Och alla dessa fina gräsmattor som nu är snöfria och bara skriker "kom och träna på mig!"
Och jag vill svara "vänta jag ska bara hämta hunden"... men jag har ju ingen.


I dom stunderna är jag glad över att jag har fina vänner med hundar, en fantastisk hundklubb att gå till, en ungdomsgrupp att vara med och en bästa vän att köra agillity med snart <3


Men visst snurrar tankarna kring vilken ras det blir nästa gång. Daniel vill ha en amstaff, jag vill ha en labrador eller en staff men sen så blir jag samtidigt sugen på att kanske ha en majestätisk Borzoi eller Greyhound, eller varför inte en schäfer eller en storpudel, chinese crested puwder puff, boxer, bullmastiff, irlendsk röd setter, shetland sheepdog eller en cocker spaniel?

     

Av Lisa - 26 april 2013 11:45

Idag har vi varit ute i stora lekparken igen och lekt en stund.

Dexter tyckte att det var så himla kul där igår men då fick han inte leka så länge eftersom att vi sklulle ut och gå och han skulle sova (vilket han aldirg gjorde)

Men idag var vi som sagt där igen i ca en timme så idag fick han leka destå mer :) Dessutom hade tog jag med mig min kamera för en gångs skull så idag slipper ni mobilbilder :)

                                 

Av Lisa - 25 april 2013 21:21

Daniel och jag lyxade till det lite så här på en torsdag med lite god mat.
Jag tog en kycklingsallad och Daniel kebabsallad

Av Lisa - 25 april 2013 13:51

Idag har vi varit ute på en promenad och lekt i stora lekparken :)

Ovido - Quiz & Flashcards