Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Statestik och hundsnack

Av Lisa - 27 april 2013 00:12

Jag fick syn på statestiken över min blogg och jag tyckte att det var lite kul att jag har laddat upp 1111 st bilder så jag kunde inte låta bli att ta en printscreen och lägga upp den här som bevis ^^


 

Idag är det 6 månader, 2 veckor och 4 dagar sedan Melker flyttade :(

Ibland känns det som om det var igår och ibland känns det som om jag aldrig någonsin har haft honom, som om det bara har varit en dröm.

Nu när våren kommer så kommer också hundsuget som ett brev på posten. Tur att man varken har tid eller pengar för jag tror egentligen inte att jag är redo för en ny hund men oj vad jag saknar att ha hund :(

Det är inte så kul att gå promenader utan hund eller att springa med bara mig själv som sällskap.

Och alla dessa fina gräsmattor som nu är snöfria och bara skriker "kom och träna på mig!"
Och jag vill svara "vänta jag ska bara hämta hunden"... men jag har ju ingen.


I dom stunderna är jag glad över att jag har fina vänner med hundar, en fantastisk hundklubb att gå till, en ungdomsgrupp att vara med och en bästa vän att köra agillity med snart <3


Men visst snurrar tankarna kring vilken ras det blir nästa gång. Daniel vill ha en amstaff, jag vill ha en labrador eller en staff men sen så blir jag samtidigt sugen på att kanske ha en majestätisk Borzoi eller Greyhound, eller varför inte en schäfer eller en storpudel, chinese crested puwder puff, boxer, bullmastiff, irlendsk röd setter, shetland sheepdog eller en cocker spaniel?

     

 
 
Ingen bild

Jenny

27 april 2013 00:53

Puli är det ända rätta att skaffa :P

Lisa

1 maj 2013 18:24

Haha nja jag vet inte detta:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards