Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Lisa - 7 mars 2012 10:00

Hur går det då för lilla Bob? Jo han verkar trivas ganska bra :) Han är framme och simmar i hela akvariet och kommer fram så fort man går i närheten. Men jag hoppas iaf att mina flytväxter kommer snart så han får lite mer skydd. Idag väntar jag även på att posten ska komma för då kommer två små posthorns snäckor som ska bo tillsammans med Bob :) Jag beställde två röda så förhoppningsvis är dom riktigt intensivt röda :)


Och sen efter den 25:e så kommer det komma ett till akvarium hit. Min snälla kompis Sara som har ett likadant akvarium som jag har ska byta upp sig så då ska jag få köpa hennes 25l :) Så det ser både Daniel och jag fram mot :)

Sen är frågan bara vad vi ska ha där i men det kan vi ta senare ^^


Viste ni föresten att kampfisken är en labyrint fisk? Labyrint familjen har fått sitt namn efter labyrintorganet dom har som gör det möjligt för dom att andas riktig luft ovanför ytan. Så som Bob gör här :)

 

     

Av Lisa - 7 mars 2012 09:34

Igår var Daniel, jag ,Dexter och Melker till lekparken på våran innergård. Dexter blir överlycklig när han får gå omkring själv och undersöka allting så han ger ifrån sig små glädjetjut hela tiden och viftar med armarna så han ramlar omkull^^ Ofta tittar han också upp i himlen samtidig så det blir ännu svårare att hålla balansen :P

Här kommer iaf några bilder från igår :) Han har på sig sin nya fina overall han fick av mormor och sina nya fina stövlar han fått av sin farmor. Vilken tur att han har så himla snälla mor- och farföräldrar :)

                                   


Och här kommer en bild från idag på Melker när han satt och tittade på Bob som fick lite frukost :)

 

Nu på morgonen har Dexter varit lite extra vild. Han klättrade nämligen på Melker i soffan och rätt som det var så hade han gjort en kullerbytta från soffan ner på golvet. Först var han alldeles tyst men sen blev han rädd och började gråta. Han hade nog inte tänkt på att ma faktiskt kan ramla ner från soffan :P

Så då kramades vi en stund och sedan studdsdansade vi runt i vardagsrummet och så var det glömt!
Fast någonstans innom mig hoppades jag ju på att han skulle ha lärt sig något av det och kanske vara lite försiktigare när han var i soffan. Jo men visst hade han lärt sig något allt! Han slängde ner en kudde och en filt på golvet och sen så gjorde han samma sak en gång till!! fast den här gången skrattade han bara min lilla vilding <3


Men jag kände att det där var lite för vågat även för min smak som är ganska så oberörd av hans små strapatser annars så vi tog en liten fruktstund ist och nu ligger han i sin nygamla säng och vilar lite :)

Ovido - Quiz & Flashcards