Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Lisa - 29 juni 2013 02:46

Klockan är snart 3 på natten/morgonen och jag kan inte sova. Jag är inte det minsta trött :/
Jag stod och skurade toaletten och handfatet i hopp om att jag skulle tråka ihjäl så jag kunde somna sen, men nej... Det var en ganska trevlig syssla så här mitt i natten.
Nu har jag iaf lagt mig i sängen och lyssnar på fåglarna som sjunger <3
Vädringsfönstret är iaf öppet så i motgon när man vaknar har vi förhoppningsvis innan ångbastu i sovrummet :P

Av Lisa - 29 juni 2013 00:31

Igår var Dexter hemma från dagis när jag skulle på möta med TUNA. Som tur är så har han en snäll morbro som ställde upp på att passa honom då :)

Dom var ute i skogen hela tiden jag var borta och tittade på fåglar, kottar och så såg dom till och med en orm :)

När jag kom tillbaka så följde Simon med oss hem. Jag bjöd på mat och Simon på glasstårta :)


I morse vaknade jag av att jag kände mig fasthållen vilket jag mycket riktigt var också, både av täcket och av en liten grabb som inte tycker att det är tillräckligt nära att ligga bredvid mamma utan helst ska man ligga innanför skinnet på henne...

Mycket mysigt när man som jag är känslig för när det är för varm och man har en sambo som vägrar ha vädringsfönstret på glänt för att han tycker att det är för kallt!


Jag ringde och klagade lite på honom på hemvägen från dagis och sa att jag vägrade sova i sovrummet igen om vi inte åtminstånde kunde öppmna fönstret lite, så då gick han med på det ^^ Han är inte alltid omöjlig även om han är envisare än en åsna ibland <3


Nåväl, när jag kom hem så kände jag mig helt slut i kroppen, febrig och seg och dessutom med en sprängande huvudvärk och halsont. Men jag hade endå energi över till att plantera om en tomatplanta och 3 st paprikaplantor^^

När jag ändå var i gång så drog jag igång en disk och en tvätt också innan jag cyklade till pappa för att måla en till omgång på bordet :)


Allting gick bra hos pappa men när jag stod och drack lite juice i köket så hör jag plötsligt hur en dörr sakta öppnar sig och sedan stängs. På dom få sekunderna hinner jag tänka hur mycket som hellst innan jag kommer på att det ju måste vara Maja som kom ut ur skåpet i hallen, mycket riktigt så var det hon som skrämdes :P Efter lite klappar så fick hon komma ut och in kom ist Pelle, han gick inte med på bara lite klappar utan med honom fick jag sitta i flera minuter och gosa med hans mysiga mage, inget jag klagar på alltså :P

Sen skulle han äta och sen ut på en gång. Pelle är verkligen en utekatt :P


På eftermiddagen när Daniel kommit hem så släppte han av mig och Dexter vid parkenbadet där vi träffar mamma, Melvin och Simon för lite bus :)

Melvin visade stolt upp sina nya färdigheter i vattnet och Dexter var mäkta imponerad och skulle dyka han också! Han blev visad till barnpoolen och plaskade på bra där. Lagom till att det var dags att gå upp hade han blivit riktigt bekväm i vattnet och låg och njöt i fulla drag <3

Vi avslutade med lite karuseller och glass:)

Tråkigt nog ramlade Dexter och fick sina första skrapsår på knäna :(

 

Ovido - Quiz & Flashcards