Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Första morgonen hemma

Av Lisa - 12 augusti 2013 09:51

Idag när Dexter vaknade så sprang han raka vägen till köket, ställde sig på en stol och kikade ut på kaninerna <3

Han fick hejda sig lite innan han fick hälsa på dom. Först var vi ju tvugna att äta frukost, byta blöja, borsta tänderna och ta på oss kläder.

Men när allt nödvändigt var gjort så fick han äntligen gå ut till sin kanin.

Han ger ifrån sig ett litet glädje tjut när jag öppnar balkongdörren för att gå ut. Jag förklarar för honom att han måste vara tyst runt kaninerna så dom inte blir rädda var på han säger förlåt till dom :P


Dexter sätter sig tillrätta på stolen och väntar om än väldigt otåligt. När jag öppnar burdörren så kommer Laban fram på en gång och vill se vad vi håller på med. Jag klappar honom försiktigt och pratar med honom innan jag lyfter upp honom och sätter honom i mitt knä. "Min kanin" utbrister Dexter på en gång så jag lyfter över Laban i hans knä så dom får heja lite på varandra innan dagis. Det är så fint att se hur försiktigt Dexter är med kaninerna. Klappar så mjukt  och fint han bara kan och säger sen "hejå Baban".

Jag stoppar tillbaka Laban i buren och hälsar sedan på min kanin som tycker att jag är fruktansvärt orättvis, jag har aldrig varit med om mer översociala kaniner!

När hälsnings proceduren var avklarad cyklar Dexter och jag till dagis. "Ninen knät" Säger Dexter direkt när han kommer in. Måste berätta för alla att han haft sin kanin i knät på morgonen, lilla sötnosen <3


När jag kommer hem igen så går jag ut till kaninerna och tar in vattenflaskor, matskålar och toalådor så jag kan göra rent och fylla på nytt. Jag ställer tillbaka allting på sin plats och sen öppnar jag buren till min kanin så jag kan städa lite och gud så go han är. Han kommer fram och jag börjar klappa honom en stund men sen städar jag som det var tänkte. Han skuttar runt och undersöker allt jag gör, nosar på mina händer, mina armar och sophinken.  RÄtt som det är har han hoppat ner i hinken bland allt gammalt spån :P Och sen håller han på så flera gånger, hoppar i, hoppar ur, hoppar i och hoppar ur.

Men det bästa som hände var att han kom fram och nosade på min hand och sen pussade han mig <3

Han pussade mig på handen och på armen flera gånger innan han var klar.


Laban var också riktigt nyfiken och mysig. Han gjurde små glädjeskutt i buren när jag städade och så upptäkte han så klart också sophinken :P

 
 
Ingen bild

Nirvis

12 augusti 2013 12:16

Haha sött! Jag vill fota de små liven.

Lisa

20 augusti 2013 12:30

Det ska vi nog kunna ordna ska du se:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards