Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Farmor

Av Lisa - 28 augusti 2011 00:45

Idag har Daniel varit borta hela dagen så Dexter, jag och Melker passade på att ta oss en långpromenix och så gick vi till den gamla fotbollsplanen där Melker fick springa fritt en stund och så fick han leta lite godis :) Sen ringde vi Dexters farmor och frågade om hon inte ville följa med till lekparken men hon mådde inte riktigt bra så vi bestämde att vi skulle sitta ute på deras gård en stund. Där satt vi i flera timmar och vi blev fler, Dexters sysslingar med mamma kom och satte sig hos oss och sen kom Dexters faster Sandra och farfar ut också så det var en riktigt nöjd liten kille som fick uppmärksamhet av precis alla :P


Efter flera timmar ute på gården så var vi tvugna att gå hem för att komma hem i tid till gröten som han alltid får på kvällen innan han ska sova :)

Just den tiden tycker jag är extra mysig och speciellt idag, först fick han gröt och sen bytte vi blöja och så stoppade jag ner honom i badkaret så han fick bada vilket han tycker är jätte härligt! och det bästa av allt är att han inte bryr sig om att han får vatten i ansiktet ibland efter som att jag är lite klantig och alltid lyckas med just det på honom :P Sen tog vi iaf på pjamasen och så fick han glida runt i sin gå stol ett tag och jag halvglodde lite på tvn typ 10 minuter innan jag gjorde iordning hans välling och så fick han gå och lägga sig :) Somna som en stock gjorde han <3


Sen ringde mamma och vi pratade i säkert en timme om lite allt möjligt. Jag tycker att det var länge sen som vi pratade ostört så det var jätte mysigt (även om Dexter störde lite i slutet efter som att han vaknade)


Ännu senare på kvällen tog jag ut Vidar så han fick springa av sig lite och så passade jag på att kamma honom lite :) När han var färdig fick han lite av Dexters mat och så var han nöjd.


Melker och jag tränade lite på läggande under gång. Det går segt men jag tror inte att det är allt för långt kvar nu innan poletten faller ner hos honom :) Han tycker iaf att det är skitroligt och då blir det automatiskt ännu roligare för mig ^^


Nu sitter jag och väntar på att Daniel ska komma hem men det dröjer nog ett tag till för han är nämligen ute på krogen och firar en kompis och att dom vann matchen, iaf så har jag beställt en subway som jag ser fram emot att få hem ^^


Nu blir här lite bilder från idag.

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards