Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Lisa - 17 mars 2011 21:43

Nej jag känner att jag bara måste skriva om det här också, idag när jag som vanligt satt och pratade lite med Brimer (jag kommer kalla honom för det iaf) så kändes han ännu mera lugn än vad han varit dom senaste dagarna så när han försökte klättra över kanten på buren så satte jag min ena hand vid kanten och hjälpte honom upp med den andra handen. Det är iofs ingen nyhet att han har sittit i min hand men den här gången satt han kvar riktigt länge! Eller ja för honom var det länge, han satt säkert inte mer än 10-15 sekunder men just då kändes det verkligen som en evighet^^ Efter det gick han iaf runt lite och nosade överallt igen och kom fram och tittade vad jag gjorde ibland (jag har min hand i buren hela tiden när jag pratar med honom)
Tänk att ett sånt litet djur kan ha så mycket personlighet <3

             

/Lisa

Av Lisa - 17 mars 2011 21:24

Usch! jag hade fortfarande ont i käken när jag vaknade idag =/ måste nog ringa tandläkaren imorgon om jag fortfarande har ont för så här kan jag inte ha det.

Tårtan lockade på mig imorse från kylskåpet men jag slog för öronen och tog mig två mackor till frukost ist. Någon måtta måste det ju vara här omkring :P
Idag blev den dagen när Melvin fick se sin lilla överaskning för första gången.
Simon kom och lämnade av Melvin hemma hos oss. Vi vände mössan bak och fram så han inte såg någonting och sen så fick han ta av sig skorna och ytterkläderna innan jag ledde in honom i vardagsrummet och ställde honom framför buren.
Han var super spänd och förväntansfull! när han så äntligen fick titta på vad det var ör överaskning så blev han inte besviken kan jag lova :D Melvin glad = Lisa glad^^
Sen hjälpte han mig att hälla i ny mat, byta vatten och byta ut lite av det blöta spånet (Brimer hade på något sätt lyckats tömma hela flaskan på burgolvet :P).
Melvin ville göra allting själv och var jättestolt över att han hade en egen liten hamster. Sen gav jag honom ett litet häfte som jag har skrivit ihopt till honom med lite snabbfakta om hamstrar så han vet hur man tar hand om dom och den lusläste han på en gång. Men det bästa som stod där i tyckte han var den sista frågan... "vad vill du att han ska heta?" Så han valde namnet Silver efter någon gubbe i Sonic :P oväntat? nej XD

Men både Daniel och jag har vant oss vid Brimer så vi kommer nog fortsätta kalla honom för det här hemma och sen Silver när vi pratar med Melvin :)

när klockan var kanske halv fyra så kom jag på att vi inte hade ätit någon lunch :O så Melvin hjälpte mig att göra i ordning maten som vi mer eller mindre slängde i oss innan Simon kom och hämtade oss och körde oss till mamma :)
 Där åt vi tårta (som jag hade tagit med) och spelade klart monopolet som vi "pausade" sist vi var där :P
//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards