Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Lisa - 16 maj 2011 16:48

En liten film på en inte allt för förtjust Dexter :P

Tyvärr kan jag inte vända filmen och ljudet ville inte heller fungera :(

Men han är söt i alla fall <3


 

Av Lisa - 16 maj 2011 16:30

Potatispuré var inte speciellt gott idag heller :P

På den sista bilden verkar det som att han precis har svalt det där äckliga som mamma hela tiden envisas med att ge :P

  


Av Lisa - 16 maj 2011 13:01

Dexter verkar inte heller uppskatta det här vädret, han sov enda fram tills klockan blev 11 sen var han vaken till 12 och så somnade han om igen :P Om man endå kunde göra likadant...

Men i stället håller jag på och kokar lite pureér till honom.

Det blev en iskubsrad med potatispuré och sen så blir det ganska mycket morotspuré för vi hade svenska ekologiska morötter hemma så då tar jag hellre och gör lite puré av dom till honom än med några andra besprutade grönsaker.

Han var ju inte så jätteförtjust i potatisen men jag tänkte att eftersom att jag nu har börjat ge honom det så vill jag inte byta huxflux och ge honom något annat om hans lilla mage nu skulle tycka att det blev jobbigt. Så han får pina i sig dom sista potatiskuberna och se så får vi se vad han gillar morotspurén, jag hoppas att han kommer gilla det efter som att det blir ganska mycket sånt nu :P

Av Lisa - 16 maj 2011 10:30

Igår var vi hemma hos pappa och Ulla och åt mat och hade det trevligt.

Tillförrätt fick vi avokado med räkor och melon, till huvudrätt blev det kyckling, kassler och lite annat småjoks och potatis till det och till efterrätt gjorde vi en rabarberpaj :) Allting var jättegott verkligen.

Dexter tyckte att det var väldigt spännande att vara hemma hos morfar för han ville inte alls somna även fast han var jättetrött. Så tillslut fick vi åka hem i hockeypausen så Daniel inte skulle missa något ;P

Behöver jag säga att han slocknade nästan på en gång när vi kom hem? ;)


Idag hade jag tänkt promenera hem till mamma och sen tillbaka igen men eftersom att det regnar ute lite då och då så har jag ingen vidare lust till det så jag tror vi endast håller oss till korta kisspromenader idag.


I stället ska jag göra lite pureér till Dexter, potatis och morotspureér så får vi se om han tycker bättre om potatisen idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards