Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Bra början på året?

Av Lisa - 1 januari 2012 23:09

Det nya året kunde inte ha börjat sämre för min del... Jag vaknade på fel sida och var riktigt arg när jag vaknade.

Jag verkligen hatar att vakna på fel sida...

Efter ett tag gick jag iaf upp och skulle äta frukost men ingenting dög just då =/ Jag tog iaf en smörgås med lite leverpastej och så satte jag mig och spelade lite sims. En halvtimme senare var jag på lite bättre humör och gick ut med Melker. Men det var ingen höjdare att gå ut med honom. Var man än gick så låg det rester efter smällare och fyrverkerier. Jag tycker det är lite läskigt för jag är rädd för att någon av dom inte har smällt och så smäller dom precis när vi går förbi :(

Men vi klarade oss utan en skråma :) och gick vidare till fotbollsplanen så Melker skulle få springa av sig lite.

Naturligtvis är det någon som får för sig att det är en bra idé att börja smälla just då och för en sekund blir jag rädd för att Melker ska bli rädd och springa iväg men han är lugn som en filbunke, tittar lite åt det hållet som smällen kom ifrån och traskar vidare sen. Älskade lilla hund <3


På eftermiddagen röjde vi upp rejält här hemma, det finns nästan inga kartonger kvar nu!

Det är så otroligt skönt att det äntligen börjar bli ordning på allting :)

Det måste ju vara fint tills dess att Dexter fyller <3

Jag ska se om jag hinner ta lite bilder imorgon så ni får se hur det ser ut nu


På kvällen kom Nina, Marcus och Spik förbi och hämtade en kasse med kläder, en amningskudde och ett spjälsängsskydd till deras lilla knodd dom väntar. Dexter vaknade när Melker skällde så han och Spike sprang runt i köket och lekte tillsammans :) Spike kommer bli en riktigt bra storebror!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards