Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Ekorren satt i tallen?

Av Lisa - 18 april 2012 12:50

Det gick super bra att lämna Dexter idag också :) Det känns så skönt att han verkligen tycker om att vara på dagis så man slipper ha dåligt samvete när man lämnar honom. Han har så brottom så man knappt hinner säga hej då till honom :P Men nu har jag kommit på att jag får gå fram till honom och krama om honom och säga hej då så kanske han märker det :P


Nu efter lunchen var Melker och jag ute och gick i skogen igen. Det är så härligt att vara ute i det fina vädret och höra alla fåglarna sjunga. Man blir helt varm innombords och jag njuter av vaje sekund under våra myspromenader nu <3

Det finns en fågel som her ett väldigt speciellt läte som jag hör varje gång jag är ute men än har jag inte fått en skymt av den! Jag är så nyfiken på att se vad det är för någon sort. Jag får nog köpa mig en kikare för det är helt omöjligt att kika upp mot trädtopparna där den befinner sig :P


Sedan stötte vi på ett djur som lät som en hes liten kattunge. Men säker är jag inte, vi tog oss iaf en sväng upp och kikade efter den men hittade den naturligtvis inte. Fast det kanske var lika bra :)


Det vi däremot hittade var en hel hög med sönderskalade kottar under en tall. Här borde det finnas en ekorre i närheten tänkte jag och tittad upp. Mycket riktigt, i tallen bredvid satt den och var märkbart irriterad av att jag stod där jag stod. Den hoppade och knyckte på svansen och gav ifrån sig små söta men ack så arga läten och hoppade till nästa träd för att liksom locka bort mig och Melker från "sitt" träd. jag misstänker att den kanske har små små ungar där någonstans :) Åter igen skulle det ha varit bra med en kikare :P

 
 
Ingen bild

nina

18 april 2012 15:44

det är säkert den där jäkla fågeln som skriker utanför vårt fönster på lördags och söndagsmornar. GRRR

Lisa

19 april 2012 09:22

Haha jag tycker att den låter jätte gulligt ^^
Men jag kan tänka mig att det inte är så kul att höra den när man vill sova :P

 
Ingen bild

Nirvana

22 maj 2012 20:49

Haha, finns en fågel ute i vilsta som låter fullständigt bisarrt, har under omständigheterna faktiskt köpt en kikare men ännu inte fått syn på den. Jag och karln trodde först att det var någon som trollade och spelade upp konstiga fågelläten på en stereo eller dylikt. Men den verkar åtminstone förflytta sig i trakterna.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3275&grupp=6024 här kan du identifiera vad det är för mystisk fågel du hört förresten.

Lisa

23 maj 2012 11:21

Åh tack så himla mycket! Det är en Gröngöling som jag har hört :D Fast det var inte den som lät som en kattunge :P

 
Ingen bild

Nirvana

22 maj 2012 20:51

http://www.hyber.org/birds/ denna sida verkar ha mer dessutom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards