Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Melker är fri!

Av Lisa - 11 maj 2011 15:19

Jag kom på att jag glömde berätta en gullig sak som Daniel gjorde imorse.

När jag och Dexter klev upp på morgonen så stod det en liten bukett med maskrosor på bordet, han hade varit och plockat dom imorse när han var ute med Melker <3


Any how :P När farmor och farfar hade cyklat hem så var Dexter lite grinig så jag bestämde mig för att gå ut en sväng eftersom att det endå var dags för Melker att gå ut.

Jag började gå mot årbysidan men jag kände ganska fort att det inte var så kul att gå själv idag så jag ringde till mamma för jag tänkte prata med henne under tiden jag gick. Hon hade inte tid med mig :( Så då ringde jag Daniel och pratade en stund med honom och vi bestämde att vi sk träna ikväll igen efter att han har tränat med sin bror. Sen hade inte han heller tid att prata mer med mig så då tänkte jag att jag skulle gå hem ist. Men då fick jag ett sms av Jennie som undrade vad jag ville när jag ringde förut, så jag sa att jag hade tänkt att lämna tillbaka hennes bok som hon glömde i Dexters väska i måndags.

Jag gick hem till henne och så stod vi och pratade en stund utanför innan Jennie frågade om jag ville släppa Melker på deras tomt, och det ville jag ju så klart :)


Så fort jag släppte lös honom så for chihuahua-missilen iväg och han sprang och sprang och sprang :P Det fanns inget stopp på honom.

Det var ju spännande att springa och kissa på Zigge, Nizze och Tarzans tomt och leka med deras leksaker och tugga på deras pinnar och så vidare.

Vi var där nästan en timme tror jag och vi bestämde att vi ska ta ut Nizze nästa gång så dom får leka tillsammans efter en promenad :)


 
 
Ingen bild

Jennie

12 maj 2011 14:20

Det var jättetrevligt att ni kom förbi!

Lisa

13 maj 2011 10:10

Det var jättetrevligt att komma förbi också :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards