Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Lisa - 5 januari 2011 20:38

Nu har vi precis kommit hem från pappa, Hanna fyllde 20 år idag så då var vi ju självklart där och firade henne lite :) Melker tror jag lyckades charma in sig hos alla andra gästerna som var där och lilla Ebba matade honom med melon :P


När vi satte oss i bilen så sa jag till Daniel att jag hade haft typ 5-7 st samandragningar den senaste timmen så han blev överlycklig men lite nervös också förstås :P Men den var det inget mer med det, vi åkte och lämnade av Simon hemma hos honom och när vi åker där ifrån så får jag en till samandragning men den här känns mera... den liksom gör lite ont i sidorna fast det gör inte ont direkt utan känns bara. Och sen fick jag en till sån vid ica maxi så nu tror Daniel att bebisen kommer ikväll :P

men nu har det varit lugnt sen vi kom hem så jag tror att det dröjer några dagar till, men man vet ju aldrig ^^

Fast jag har känt hur den trycker lite mer nedåt nu så den kanske sätter igång inatt iaf, nåväl ut kommer h*n iaf oavsätt om det blir inatt eller om två veckor :P
//Lisa

Av Lisa - 5 januari 2011 15:42

Jaha då är vi inne på andra dagen av våran övertid :) fördelen med att lilla bebisen håller sig där inne lite längre är ju att den hinner tjocka på sig lite till och att fosterfettet sugs upp av huden så den förhoppningsvis inte är lika kladdig när den kommer ut som endel kan vara :P inte för att jag tror att jag kommer bry mig om att bebisen är kladdig när h*n väl kommer ut men :P


Idag vaknade jag vid 10-tiden och då ringde farmor och kollade om det hade blivit någon bebis än, vilket det såklart inte hade :P sen gjorde världens bästa älskling frukost på sängen åt mig ^^ Sen låg vi och myste lite enda tills jag somnade om igen :P sen sov jag nog tre timmar till innan jag tillslut gick upp och nu sitter jag och halvslummrar i soffan med täcket runt mig och Melker någonstans under täckeshögen :P


Om ett tag blir det nog pasta och köttfärsås här och om jag orkar ska jag göra den där fruktsalladen som jag tänkte göra igår :)

//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards