Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Lisa - 14 januari 2011 21:13

Så nu sover lillmannen och vi har lite tid att städa och ta igen oss på, så då passar jag på att blogga lite ^^


Vad fort tiden går! tänka sig att han redan är 3 dagar gammal :O snart är han en vecka och innan jag vet ordet av det så är han vuxen och tänker flytta hemmifrån! Nej usch hemska tanke det där får allt dröja måååånga år till för just nu vill jag bara ha honom hemma hos mig för alltid <3


Det var ju första natten hemma med Dexter för oss och jag tycker att det gick ganska bra faktiskt även om det inte blev många timmar sömn för någon av oss, han hade nämligen ont i magen så han bara skrek och skrek och så fort man slutade vagga honom så började han skrika igen. Vi testade allt vi kunde komma på innan jag tillslut kom ihåg hur vi brukade bära min minsta lillebror när han hade kolik så då testade jag att lägga Dexter så. Han blev lugn på en gång och efter bara 15-20 minuter så brakade det till rejält i blöjan och sen blev han lugn och somnade nästan på skötbordet <3


På morgonen sen var han jätte mysig och låg och tittade sig omkring jätte länge där han låg i famnen. En sak som dock oroade mig lite grann var att han verkade lite slöare än vanligt och sen så hade hans hudfärg blivit gulare =/ Men vi hade redan tid till BB för ett läkarbesök och göra bland annat PKU-provet så när vi var där så tog vi ett till prov för att se om han har gulsot och så fick jag tips om att amma honom varannan timme ett tag så det har vi gjort nu :) Hoppas att det syns på vågen imorgon :)

Nu ska jag gå och amma honom igen men först bjuder jag på ett par bilder som jag tog på honom tidigare idag :)         

Mina fina killar <3

//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards