Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Dont drink and drive

Av Lisa - 2 december 2011 21:13

Usch idag har det inte varit roligt att vara Dexter. Han har varit jätte trött, gnällig och snorig idag men han har inte kunnat sova något alls =/ När klockan var 11 så gjorde jag iordning en flaska välling och lade ner honom i sängen som jag brukar göra och så men han kunde helt enkelt inte somna så han fick vara vaken ist och springa runt i köket och leka lite :)

När klockan närmade sig 14 så tänkte jag försöka få honom att somna igen så jag stoppade ner honom i vagnen och så gick vi en lång promenad :) En ganska obehaglig sak som vi stötte på var en bil som stod parkerad i väggrenen och när vi gick förbi så såg jag i ögonvrån en man som satt och drack öl i bilen :S När vi hade kommit kanske 100meter längre fram så hör jag hur han startar bilen. Det kändes inte så jättekul att gå där på vägen och inte ha någonstans att komma undan honom om han nu hade fått för sig att köra på oss. Som tur var så körde han inte iväg förräns vi hade hunnit svänga av vägen!


Vi fortsatte iaf våran promenad längs den grusiga, guppiga vägen men vad gjorde det? Dexter vägrade att somna även nu. Vi gick vidare förbi ärnaberget och sen genom området där jag bodde förut med mamma och slutligen gick vi hem igen efter som att han ändå inte somnade :P


Så det blev ingen sömn för dexter på hela dagen . Ist han vi med att gegga ner oss helt och hållet i snor/gröt och päronpuré vilket tydligen var jätte mysigt! Men bäst av allt var när han fick duscha :D Det finns nog ingen unge som är så tokig i vatten som Dexter är! Han är duktig nu och har lärt sig att han ska sitta på huk eller krypa när man är i duschen och absolut inte stå :) Han fick två av mina bakbunkar att leka med och vi fyllde den stora med vatten. Tror ni inte han doppar ner hela huvudet i vattnet?! Flera gånger dessutom och tycktet det var jättekul! :P en annan rolig sak att leka med är duschmunstycket, den ska det bitas i och så dricker han vatten från den :P Han är ganska söt vårat lilla blötdjur ^^


Nu ligger han och sover i våran säng för han vägrade nämligen att sova i sin säng. han bara skrek och skrek så till slut lade jag mig bredvid honom i våran säng och då somnade han på en gång. Men han vaknar med typ 30-60 minuters mellanrum så då får man gå in och bädda ner honom igen <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards