Alla inlägg den 12 december 2011

Av Lisa - 12 december 2011 23:31

Nästan direkt när Daniel kom hem från jobbet åkte Simon och jag till tuna park för att kika lite på julklappar. Simon köpte någon kylpasta till sin dator ;P och jag hittade 3 bodys och en hoodie till Dexter^^ Sen letade jag efter en bra overall till honom också men inte fanns det någon för vettigt pris inte =/

Vi stannade inte så länge för Simon tycker att det är fruktansvärt tråkigt att gå och shopa med mig men jag tyckte iaf att det var mysigt att vara med bara honom och vem vet, nästa gång kanske vi hinner med en fika också? ^^


När jag kom tillbaka avlöste jag Daniel så han kunde åka och träna. Då passade jag på att kika lite på olika recept till julen och hittade pepparkakstryfflar som såg så goda ut så jag var tvungen att smsa en inköpslista till Daniel :P Så imorgon ska jag baka lite tryfflar om jag har tid :) Säger man äns baka? Hur som hellst ska här göras tryfflar ^^


Imorgon har jag bestämt mig för att gå till djurmagazinet och titta lite och ta en rejäl förmiddagspromenad.

Sen ska jag försöka göra fågeln tam genom att sträcka in handen till honom med en bit hirs typ en gång i timmen :P

Inte så jättekul nu men när han väl är tam så blir det desstå roligare :D

Som ni märker har han tyvärr fortfarande inget namn för jag hittar helt enkelt inget bra :( Daniel tyckte att han skulle heta Russin men det tror jag är för att han inte är så jätteförtjust i honom :P


Jag har fotat och filmat ganska mycket med mobilen på sistånde och jag har försökt att föra över det till datorn men den hittar inte mobilen så det funkar inte :( Men nu har jag iaf hittat min riktiga kamera så jag ska ladda den så tänkte jag försöka knäppa lite bilder på lägenheten och visa er om det är någon som är intresserad?

Av Lisa - 12 december 2011 15:01

Imorse när Dexter och jag satt och åt frukost ringde min farmor och frågade om inte hon och farfar kunde få komma över en liten stund. Dom tog med sig en liten trähäst till Dexter som jag hade när jag var liten. Den fick jag av en gammal gubbe i hälsingland som hetter Alvar när jag var i Dexters ålder.

Dexter blev iaf jätteglad för sin nya fina häst och klättrade upp på den och ville att jag skulle putta fart så den rörde på sig :) Sen fick han en juldekoratin som ska hänga i hans fönster. Den ser ut som 3 ljus och så är det en massa led-lampor i den.


jag funderar på om jag kanske ska måla om hans häst, måla dit något motiv och sen lacka den så den håller bättre men det får nog bli ett senare projekt för nu ligger prion på att få iordning här hemma :)


Idag har jag tömt ut allt jag ställt in i den ena bokhyllan sen flyttade jag på den och ställde in en massa andra saker :P

Jag har tömt 2-3 kartonger och sen har jag torkat av databorder och satt ihop Daniels dator :)

Nu har dexter precis somnat så då ska jag passa på att springa ut med Melker en snabbis så han får kissa lite och sen ska jag fortsätta packa upp :)

Av Lisa - 12 december 2011 00:15

I lördags hände det mycket här hemma men egentligen inget jätte intressant :)

Daniels föräldrar kom och hämtade en bokhylla som dom fick av oss, Daniel var iväg och tränade, vi gick våra promenader, Daniel tog barnen och åkte till sina föräldrar, jag packade upp en massa och sen på kvällen åkte vi hem till mamma och Petter och åt god älg gryta och julskum ^^ Inte tillsammans förståss :P


På söndagen vaknade inte jag förräns 10! Men det var ganska skönt att få sova lite :)

Sen kom Sandra, Daniels syster över och så åkte vi till kyrkan för det skulle nämligen bli dop för två av Dexters kusiner.

Solvei Ewa Linn och Solvei Ewa Linnea fick dom heta. Efter dopet i kyrkan blev det fika hemma hos dom och Dexter sprang runt och skrämde folk :P


När vi ätit oss mätta och belåtna på kakor gick vi hem till Daniels föräldrar och tittade på en tvmöbel som vi fått :) Tack för det! :) Och så passade vi att prata lite allmänt om julen.


Sen han vi med en vända till Rusta och Willys också och storhandlade. Vi hade så många påsar att vi var tvugna att köra ända fram till porten och lasta av dom men nu har vi mat så det räcker och blir över ett tag :)

Utan för Willys står Pölsemannen och säljer korv, vi köpte en varsin efter lite om och men. Jag valde en baconlindad korv ^^ Dexter fick ett korvbröd av den snälla korvtanten för hon tyckte att han också behövde något att tugga på nu när han inte fick äta korv :P


När vi äntligen kom hem så åkte Daniel direkt iväg och köpte kebabtallrik till oss och så åt vi det medans vi tittade på julkallendern ^^ Sen gick han över till Sandra och skulle hjälpa henne lite och då tyckte Dexter att det var en god idé att bajsa ner sig... totalt.

Om han nu så gärna ville bada kunde han ju bara säga det menar jag :P Men det var en jättenöjd liten kille som plaskade runt i vattnet och doppade huvudet och allt vad han nu höll på med :)


Eftersom att Dexter inte sovit något på hela dagen och vi flängt fram och tillbaka hela tiden så var han jättetrött och ville bara sova så det var bara att välta ner honom i sägen med en flaska välling och så somnade han på en gång!

2 minuter senare ringer det på dörren och Pappa och Ulla kom för att titta hur vi hade det. Lite besvikna blev dom nog allt för att dom missade Dexter men är man trött så är man :P


Nu har det helt plötsligt blivit måndag medans jag sitter här så nu ska jag bara slå in första julklappen och sen ska jag gå och lägga mig :)

Skapa flashcards