Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Måndagsmys med bror

Av Lisa - 12 december 2011 23:31

Nästan direkt när Daniel kom hem från jobbet åkte Simon och jag till tuna park för att kika lite på julklappar. Simon köpte någon kylpasta till sin dator ;P och jag hittade 3 bodys och en hoodie till Dexter^^ Sen letade jag efter en bra overall till honom också men inte fanns det någon för vettigt pris inte =/

Vi stannade inte så länge för Simon tycker att det är fruktansvärt tråkigt att gå och shopa med mig men jag tyckte iaf att det var mysigt att vara med bara honom och vem vet, nästa gång kanske vi hinner med en fika också? ^^


När jag kom tillbaka avlöste jag Daniel så han kunde åka och träna. Då passade jag på att kika lite på olika recept till julen och hittade pepparkakstryfflar som såg så goda ut så jag var tvungen att smsa en inköpslista till Daniel :P Så imorgon ska jag baka lite tryfflar om jag har tid :) Säger man äns baka? Hur som hellst ska här göras tryfflar ^^


Imorgon har jag bestämt mig för att gå till djurmagazinet och titta lite och ta en rejäl förmiddagspromenad.

Sen ska jag försöka göra fågeln tam genom att sträcka in handen till honom med en bit hirs typ en gång i timmen :P

Inte så jättekul nu men när han väl är tam så blir det desstå roligare :D

Som ni märker har han tyvärr fortfarande inget namn för jag hittar helt enkelt inget bra :( Daniel tyckte att han skulle heta Russin men det tror jag är för att han inte är så jätteförtjust i honom :P


Jag har fotat och filmat ganska mycket med mobilen på sistånde och jag har försökt att föra över det till datorn men den hittar inte mobilen så det funkar inte :( Men nu har jag iaf hittat min riktiga kamera så jag ska ladda den så tänkte jag försöka knäppa lite bilder på lägenheten och visa er om det är någon som är intresserad?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards