Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Lisa - 27 mars 2013 15:05

Det är ett sånt himla härligt väder ute idag, nästan 20grader i solen har vi här :)
Dexter har varit ute och cyklat en stund efter dagis fast han leker nog att det är en cross för hans cyckel låter "brum brum" <3

Av Lisa - 27 mars 2013 09:40

Sådana här dagar när solen skiner, snön smälter, när blommorna tittar fram och jag går i skogen.
Dom dagarna saknar jag Melker lite extra mycket.
<3 Melker nu och för alltid :'(

Av Lisa - 27 mars 2013 08:26

1. Dexters påsknaglar
2. Mamma har en röd "kopp" på huvudet som jag vill ha.
3 & 4. Nu har jag den :)

Av Lisa - 27 mars 2013 08:06

Så skönt det är när morgonen bara flyter på och Dexter är på strålande humör, vi har haft en liten anatomilektion där Dexter pekar på typ allt och jag säger vad det är tex, näsa, haka, gäddhäng, panna osv :)
Sedan har han hunnit duscha och tvätta håret vilket också gick superbra :)

Nu håller jag tummarna för att han ör lika enkel att klä på när vi ska till dagis, meb först ska här målas naglar :)

Av Lisa - 27 mars 2013 07:00

Igår var vi till jysk och tittade på en möbel till badrummet, den var snygg men inte så vidare praktiskt så vi åkte vidare utan den. Sedan åkte vi till blomster landet och jag fick med mig några körsbärskvistar hem som jag satte lite vita fjädrar i. Nu hoppas jag på att dom hinner slå ut till påskmiddagen ^^


Idag vaknade jag redan 5:30 ungefär så jag smög mig upp utan att väcka Dexter och kokade lite ägg och tog mig en lugn frukost framför Datorn innan han också vaknade :)


Dexter var jätte duktig igår kväll. Efter som att det gick så bra att somna utan napp i förr går så tyckte vi inte att det fanns någon anledning till att han skulle få nappen igår när han skulle sova. Han var lite gnälligare igår men det gick ganska bra. Men sedan fick jag veta at hans farmor och farfar skulle komma över en liten stund på kaffe så då gav jag honom nappen iaf så han skulle hinna somna innan dom kom.

Men jag tror stenhårt på att han ska vara utan napp från och med nu :)

Igår morse när han vaknade hade han ju nästan panik över att han inte hade nappen men idag när han vaknade kom han bara ut till mig och sa "bär" och ville mysa utan att bry sig om var nappen var så det känns ändå som att vi gjort framsteg :)

Ovido - Quiz & Flashcards