Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Lisa - 10 oktober 2011 23:39

Åh det känns så fruktansvärt skönt nu när allt skit är borta!! :D två vänder till soptippen blev det och ingen kö! Kan det bli bättre?

Imorgon ska jag försöka att plocka och rensa bland alla barnkläder så det blir någon ordning där också.

Jag tänkte göra 3 högar, en som skall sparas, en som jag kan ge bort till kompisar osv och en som skall skänkas till rödakorset.



Ikväll var jag och Melker ute på brukshundsklubben också med ungdomsgruppen och testade på rallylydnad :) Jag tyckte iaf att det var jättekul ^^ Melker var inte riktigt lika road av det hela... det var kallt och blött i gräset, han frös och det var en ful schäfervalp där som han inte tyckte om så han gick bakom mig och så fort jag stannade ställde han sig på baktassarna och lutade sig mot mig för han ville upp.

Men vi kämpade oss igenom banan och mot slutet hade han fått upp en ganska bra fart och han var sitt vanliga glada träningssugna jag igen :)

Men jag kände att det inte var någon idé att traggla sig igenom den andra banan också så han fick hänga på armen tills vi gick in. Där låg han och sov så nöjt medans vi människor fikade med hemgjord rulltårta och kolakakor och pratade rallylydnad :)

EN riktig mysdag blev det tillslut <3

Av Lisa - 10 oktober 2011 10:27

Igår var det avsluting på allmänlydnadskursen :(

Vi fick göra som ett prov där dom bedömde oss enligt en tabell typ och det gick jätte bra för oss :) Vi fick MvG på allt förutom på två punkter där vi fick vg så jag är nöjd. Vi var även en av dom få som fick ett diplom :)


Efter kursen åkte vi hem och började rensa i klädkammaren så nu har vi en massa skit i hallen och i förådet som vi ska åka och slänga på tippen idag så det ska bli så skönt att bli av med det!

Sen ska jag fixa lite kartonger och så ska jag börja packa våra saker inför flytten :)


Dexters morfar var här igår också en stund. Han hade med sig en försenad present till Daniel och så hade han som vanligt med sig presenter till Dexter. Han fick ett litet litet gosedjur och så fick han en jättefin träbil som morfar gjort till honom på sin snickarkurs. Dexter tyckte att bilen smakade jätte gott för morfar hade oljat in den i olivolja så att det inte skulle vara farligt för Dexter att smaka på den :)


Nu ligger Dexter och sover en förmiddagslur så jag ska försöka hinna träna och duscha innan han vaknar igen :)    

Ovido - Quiz & Flashcards