Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Lisa - 19 oktober 2011 10:14

Igår var Sara här igen och den här gången bakade vi bullar :)
Vi gjorde en dubbel sats så att vi skulle kunna göra många!! :P

Sara gjorde kanelbullar och jag gjorde vaniljbullar, bullar med mandelmassa och vanilj och sen gjorde jag en typ "bullkaka" med vaniljsås i. Egentligen skulle det vara vaniljkräm i men Daniel hittade ingen sån :( Men jag smakade den nu på morgonen och den smakade gott iaf :)


När Sara skulle åka så plockade vi i en massa bullar i en stor 5l påse och senare på kvällen när jag packade ihop resten av bullarna så blev det två sådana påsar till! (Vill du ha fler bullar är det bara att säga till Sara)

Jag plockade bort alla bullar från bordet förutom en som jag råkade tappa på golvet så den lade jag bara upp på bordet igen.



Nu på morgonen så fick Dexter lite gröt till frukost och sen så lyfter jag ner honom på golvet så han kan leka lite medans jag ger pippin (som fortfarande inte har något namn) ny mat och vatten. När jag kommer tillbaka ut i köket så sitter Dexter bredvid köksbordet och tuggar på bullen! Han är verkligen supernöjd så det var nog gott :P Men dumma mamma var snabbt framme och tog ifrån honom den eftersom att Daniel och jag inte vill att han ska äta en massa socker.


Men jag förstår fortfarande inte hur han fick tag på bullen... Den låg kasnke 15cm in på bordet :S

Ovido - Quiz & Flashcards