Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Lisa - 29 oktober 2011 02:04

Nu var det länge sen igen men men man har inte alltid tid när man har lust eller lust när man har tid :)

Här kommer iaf en snabb uppdatering.
Dexter kan nu stå riktigt stadigt ganska länge och han tar 5 steg i följd :)

Han börjar också få grepp på pincettgreppet nu ^^

=Stolt mamma!


Jag har umgåtts mycket med Sara den senaste veckan nu vilket har varit jättekul! Det som är ännu roligare är att Melker har hittat sig en kompis i Saras hund Felix :) Dom har lekt två dagar i rad nu <3


Fågeln har fortfarande inget namn och är väldigt rädd fortfarande men det har blivit lite bättre :)


Här kommer lite bilder och några filmer.


Dexter en vanlig morgon
  Melker väntar på sin tur att få spåra och väntar på bussen
  Finaste <3


Melker på sitt berg :P
    På väg hem från klubben, tröttis <3
Ute och är fin i skogen
Melker och Felix
Dexter fick massage av Daniel hemma hos Sara så han höll på att somna :P


Melker nös till en gång och Dexter började skratta så där härligt som bara han kan. Jag testade att fejknysa och vist sjutton funkade det också :D



Melker tycker det är gott med päron :)
 

Springer lite :)
 


Igår kom Sara hit med Felix och så gick vi en promenad tillsammans i skogen. Efter ett tag släppte jag Melker för att testa hur det skulle fungera och det gick väldigt bra som ni ser på filmen!


På tillbaka vägen så släppte vi även Felix och då blev det fart på dom! :D


Idag hämtade Nina upp mig, Dexter och Melker och så for vi till rastgården och mötte upp Marcus, Spike, Sara och Felix där. Felix och Spike fort runt som jag vet inte vad medans Melker fick stå utanför och titta på, oj vad han gnällde! Han ville minsan också vara med men jag tyckte att det var lite för tidigt att låta honom leka med två hundar samtidigt så han fick snällt vänta på sig tur. När dom andra hade lekt färdigt så fick Melker gå in och springa av sig lite och efter en liten stund släppte vi in Felix också så dom fick leka lite igen. Det gick jättebra även nu och jag ångrar mig att jag inte filmade det också :( Vi bröt ganska snabbt eftersom att Felix var trött och vi inte ville att han skulle säga ifrån till Melker som var lite lagom på om vi säger så :P

Sen åkte vi till affären, Felix och Sara i en bil och Nina, jag , Dexter, barnvagnen och båda hundarna i den andra :P

Ninas baconröra stod på schemat och grejer handlades till det.
Sen kom vi hem till sara där det faktiskt gick förvånandsvärt bra att ha alla hundarna. Avskillt iofs men ändå :)


Det var en supertrevlig dag/kväll som vanligt och jag längtar till nästa gång :) 


Ovido - Quiz & Flashcards