Alla inlägg den 30 november 2011

Av Lisa - 30 november 2011 21:47

idag började Dexter,jag och Melker dagen med att gå en promenad med Nina, Sara och Spike :) Mycket trevligt som vanligt och vi hade mycket kul att prata om ^^

Sen gick Sara och jag upp till mig och vi bestämde oss för att baka cupcakes, vi hade sådan beslutsångest men tillslut hittade vi ett recept som vi tyckte verkade gott. Vi packade in ungar och hundar, eller ja, unge och hund i bilen och så åkte vi till maxi och började handla det som fattades. vi tog en kundvagn och till en början satt Dexter så fint i "barnsolen" men efter ett tag tyckte han att det blev tråkigt att sitta still så jag lade min jacka i botten av vagnen och så fick han sitta/ligga/stå och gå där ist. han var ganska nöjd och för varje ny grej vi stoppade ner i vagnen så fick han ju en ny leksak tyckte han ^^ När vi nästan var klara gick vi förbi bakhyllan och kikade lite där och fick syn på en bakmix med chokladcupcakes som såg så himla god ut så vi bestämde oss för att pröva den ist så skulle vi spara både tid och pengar :)


Väl hemma satte vi igång med "baket" om man nu kan kalla det för de och slutresultatet blev.... ja.. helt okej men inget man kanske vill bjuda på :P Fast vi gjorde enligt receptet så blev frostingen jätte hård så det inte ens gick att spritsa ut den utan jag fick spackla på frostingen på muffinsarna :P I och med att frostingen var som cement så gick det inte att "strössla" på strösslet heller utan det fick vi trycka fast :P



Ja ja, Sara åkte iaf hem med en erfarenhet rikare, köp aldrig färdig cupcakemix :P

Ovido - Quiz & Flashcards