Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Flytten!!

Av Lisa - 28 november 2011 23:00

Nu mina vänner har det hänt lite här borta :)


I lördags packade Daniels mamma, syster och jag nästan allting i lägenheten så att det var klart.

Daniel och Petter höll på i lägenheten och målade alla väggarna så snyggt :)


Igår var jag i nya lägenheten och städade medans Daniel och Petter satte upp lister i alla rum och höll på :) På eftermiddagen kom mamma och hämtade mig och Melker och så åkte vi till henne och lagade iordning lite mat, lax ^^. När vi stoppat in laxen i ugnen ringer jag Daniel och frågar hur statusen är där borta i lägenheten och han svarar att dom är klara med alla lister om en kvart. kanon! säger jag och ber dom att städa upp ordentligt efter sig för vi ska sova där ikväll :D Så efter maten åker Daniel och jag med madrasser i bilen och gör iordning vårat sovrum så vi kan sova där och så kom mamma efter med Dexter.


Idag vaknade jag av att Dexter inte ville sova mer... i sin säng iaf. Jag tänkta att eftersom att vi låg på golvet kunde han ju få leka lite medans jag sov vidare men han somnade så fint bredvid mig och sov säkert en timme till <3 Jag tror inte vi har delat säng sen han var typ 4 månader så det var super mysigt :)


Iaf så gick vi upp, Dexter fick lite frukost och sen gick vi en liten promenix bort till Simon och hämtade skötväskan som jag glömde hos honom kvällen innan när jag skulle ta Melkers sista kissrunda ^^Utan skötväskan hade vi ju inga blöjor så det var lite akut minsan :P

När vi kommer upp igen bär jag in hans resesäng och ställer den i köket och så fick den agera lekhage medans jag packade upp dom kartonger vi hade med oss.

En väldigt tråkig sak som hände sen efter att Dexter bytt blöja var att han klämde fingrarna i dörren :( han blev jätte ledsen och bara skrek och skrek för att det gjorde  så ont :( Tur att det gick över ganska fort iaf.


Simon kom över med en varsin pizza till lunch och efter ett tag kom även farmor över och kikade lite på hur vi har gjort :) Sen kunde hon inte låta bli att hjälpa till att städa lite :)


Från kl 16 var det dags för flyttlasset, Daniels föräldrar och syskon hjälpte till och flytta medans mamma hade Dexter efter som att hon inte tål mina djur. Men jag tycker att det gick ganska fort iaf :) Och nu har vi nästan allting här i lägenheten och det ser ut som hela havet stormar i vardagsrummet så i morgon ska här packas upp och framför allt rensas och slängas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards