Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Lisa - 4 oktober 2012 21:41

Gud så nervöst det var ända fram till klockan 17:20 när dom kom. Jag höll på att bryta ihop totalt flera gånger innan dom var här och klockan lyckades både gå blixtsnabbt och hur sakta som helst :S

Men tillslut var dom här iaf och Melker charmade som aldrig förr. Vi kom inte längre än till hallen och dom satt och myste och berömde Melker. Men efter en kvart elelr så så flyttade vi oss iaf ut till köket där dom berättade om sina barn, vad dom jobbade med, hur deras hus såg ut och dom visade bilder (dom bor i mitt drömhus typ!)

Och allting kändes bara så himla rätt tyckte både Daniel, jag och Melker :)

Jag trodde att jag skulle vara helt förstörd efter att dom hade gått men jag var faktiskt riktigt glad och nöjd.

Det känndes bara så himla bra och ja jag vet inte jag kan inte förklara det med dom hade definitivt "det" som vi söker.

Vi får se om jag ger någon till chansen att träffa honom eller om vi "nöjer" oss så här.

Ska iaf höra med dom om dom skulle tycka att det känns okej med en prövotid och om vi får komma och titta hur dom har det.


Av Lisa - 4 oktober 2012 14:13

Usch idag är inte alls en bra dag...
Började med ett samtal på vårdcentralen (so iofs var bra men jobbigt) sedan mötte jag upp Daniel och så gick vi till försäkringskassan och fixade fram ett papper, gick till arbetsförmedlingen och tog en nummerlapp.

Eftersom att det var så lång kö så gick vi och tog oss en snabbfika eftersom att det är kanelbullens dag idag. Sedan går vi tillbaka, får vänta lite till och sedan är det våran tur.

Jag försöker förklara vad det är jag vill. Dom missförstår, kallar in en till för hjälp. Hon missförstår också, jag tappar energin tackar för mig och går där ifrån. Det är verkligen ingen bra hjälp man får av dom och fast jag sa att jag har en person som jobbar där som vill att vi ringer om det blir problem (som det blev) så kommer han och hjälper till så var det ingen som gjorde någon ansatts till att ringa honom... Blir bara så besviken på "hjälpen" man får ibland.


Nu har vi handlat lite fika och ska städa innan vi hämtar Dexter och Melker för idag kommer det en familj som ska titta på Melker och se vad dom tycker. Jag har väldigt blandade känslor över det hela så vi får se hur det blir. Dom kommer hur som helst inte att få ta med sig honom idag utan jag fick kunna fundera och tänka i lugn och ro om det är det bästa för hemmet för Min lilla älskling.

Skapa flashcards