Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Lisa - 22 oktober 2012 21:32

Dexter och jag har bara varit hemma idag och slöat men dammsugit har vi i alla fall hunnit med. Och jag började slipa en stol när han låg och sov.
När Daniel kom hem packade vi in vårat nya bord i bilen och åkte hem till pappa med det men dom var inte hemma, bara Pelle som blev glad över att få bli lite kramad :)

Vi åkte vidare till en fiskeaffär som har gått i konkurs så det var 50% rabatt där inne. Jag blev med ett spö och så tittade vi lite på alla söta jiggar.

Efter det åkte vi till plantagen och tittade lite, till coop och handlade lite och sen hem för att göra i ordning maten. Regnbåge med rotfrukter :)

Av Lisa - 22 oktober 2012 12:22

Igår var Tobbe och Irene här, Melkers nya ägare och skrev på hans papper och fikade.

Det kändes så klart väldigt tugnt men det var kul att höra att dom hade att berätta om honom och dom verkar tycka om honom lika mycket som jag gör så det känns under omständigheterna väldigt bra.
Jag hade nog inte kunnat hitta några bättre människor till honom. Tobbe är hemma hela dagarna med honom, han sover i sängen och på soffan tillsammans med Tobbe efter frukosten och vilar upp sig tills deras tjejer kommer hem från skolan. Då är det bus som gäller. Hoppa över kaninhinder och lära sig en massa trix och busa med sina nya hundkompisar! Han försöker också valla deras får och kaniner men hönsen bryr han sig inte om <3
Det bästa av allt är att vi får komma och hälsa på när vi vill! Så till våren när dom har en massa lammungar lär vi åka dit och titta hur han har det <3



Över till annat, Dexter var på riktigt bushumör i går kväll och ville inte alls lägga sig. I lite över 3 timmar så sprang han upp så fort mannattade honom och skulle busa med mig och sin pappa. Han petade Daniel på munnen och skrattade som att Daniel försökte bita honom fast det var han själv som petade honom på tänderna :P

Han fick vara öppe en stunde med oss och sedan försökte vi lägga honom igen. Han fick välling, vi läste böcker, vi sjöng för honom och testade typ allting annat vi kunde komma på en ingenting fungerade. Han var på sånt himla bushumör och sprang omkring och skrattade hysteriskt för sig själv :P

Till slut så skulle också Daniel och jag gå och lägga oss så han fick ligga i mellan oss. Det funkade inte heller. Han skallade Daniel och petade mig i ögat, borrade in tårna mellan revbenen och körde runt som en riktig hellikopter så efter en timme tröttnade jag och bestämde mig för att nu ska han för sjutton somna!
Jag gick in och nattade honom och stängde sedan dörren. 3 sekunder senade öppnade Dexter dörren och tänkte springa ut men då fångade jag upp honom, stoppade honom i säng och sade god natt igen. Den här proceduren fick vi göra säkert en 10-15 minuter innan han gav upp och somnade ^^
Då öppnade jag upp dörren på glänt och gick och lade mig... äntligen.

Ovido - Quiz & Flashcards