Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Lisa - 29 oktober 2012 21:09

Idag var farmor här och hälsade på Dexter och lämnade lite älgkött till oss och ett par fina raggsockor till Dexter. Som tack för det fick hon med sig en regnbåge när hon gick hem igen :)


Här är årets första julklappar inköpta och inslagna medan Dexter låg  och sov middag ^^
Lite effektiv får man försöka vara fast Dexter är hemma :P
Dom ljusblå är till Dexter, det stora röda längst bak till Melvin och dom andra tre är till hans kusiner :)
Känns skönt att ha åtminstånde alla barnen klara redan så får vi se hur många fler vi köper.

 
När Dexter vaknade efter sin tupplur fick han lite gröt till mellis. Han fick äta själv vilket resulterade i att han och stolen blev väldigt kladdiga så jag stoppade helt enkelt in både honom och stolen in i duschen :P Det var jätte roligt tyckte Dexter fast lite frågande såg han ändå ut och undrade nog om mamma blivit knäpp på riktigt nu :P

 
Ren och fin kille som späxade framför spegeln <3
 

Sedan fick han på sig fina kläder, bland annat en vit skjorta som hans pappa hade på sig när han var en liten skrutt <3

När Daniel kom hem så åkte vi till tuna park och pratade med sara, tittade på deras nya naken marsvinsungar dom fått in och så fick jag hålla i en vuxen. Naken marsvinen är inte alls lika lena och gosiga som sphynxarna (naken katt) utan var mer "sträv" och svettig :P Men det var kul att få hålla i en iaf ^^


Vi tog en liten fika på pressbyrån, provade kläder på hm och där bestämde vi att Daniel ska få träna mig en gång för alla nu så jag krymper lite på brädden någon gång :P

Så när vi kom hem körde jag ett hårt styrkepass efter Daniels direktiv och benen var som spagetti när jag var klar!
45 minuter av stenhårdträning kommer resultera i att jag har träningsvärk i magen, armar, axlar, rygg, rumpa och lår imorgon men det får det vara värt!
4-5 gånger i veckan kommer vi att köra :)

Av Lisa - 29 oktober 2012 08:22

Nu kommer en liten uppdatering om helgen :)

I lördags gick vi upp super duper tidigt enligt mig och som vanligt om man frågar Daniel. Klockan var nämligen 5 på morgonen när vi gick upp och började klä på oss.
Dexter lämnades hos mormor och Petter och Daniel och jag begav oss till Åker :)

Daniels jobb hade hyrt en hel sjö och nu var vi där tillsammans med några av hans jobbarkompisar för att fiska :)


Vi gjorde i ordning en mysig brasa och sedan kastade vi ut :)

 


Jag fick första fisken, en Regnbåge på prick 2 kg :D

 


Daniels fisk var något mindre :P

 

Här är han med min också :)

 


Vi grillade korv också

   


Det här blev dagens fångst :)
Från vänster Daniels, Lisas, Daniels, Lisas, Lisas ^^

 

På kvällen åkte vi hem till mamma och bjöd hela familjen på regnbåge  och hade trevligt :)

Tyvärr hade Dexter varit väldigt gnällig, hängig och febrig under dagen =/


I söndags så hade vi tvättstugan och städning av lägenheten på schemat =/ fruktansvärt tråkigt men nödvändigt :P

När vi städat klart så åkte vi till Tuna park. Daniel köpte ett par jeggings och en tröja till mig <3 Vi köpte julklappar till Melvin, och Dexters 3 kusiner så nu är det avklarat och väntar på att slås in.

Sedan åkte vi till Ica Maxi och köpte Dexters julklapp och köpte en jätte god chokladtårta som vi åkte hem med till Dexters farmor och farfar eftersom att dom firade sin 24:e bröllopsdag igår :) Dom blev nog ganska överaskade och verkade uppskatta att vi kom och firade dom :)

Ovido - Quiz & Flashcards