Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Lisa - 25 oktober 2012 14:54

När jag hämtade Dexter på dagis för ett tag sedan så låg han och sov som vanligt. Han vaknade snabbt som alltid och sedan var den lite gostajm innan det är dags att ta på byxorna. När vi sitter och gosar så får jag se att han har plåster på örat och  ena personalen berättar att när hon bytte blöja på honom innan han skulle sova så fick hon se att han hade blod på fingrarna. Hon torkade bort det och såg att det inte kom där ifrån. Sedan var han blodig om fingrarna igen och då började dom leta efter var det var han blödde och hittade en centimeter lång reva bakom örat. Dom satte på plåster och sedan fick han gå och lägga sig med dom andra.

När jag nu kom och hämtade honom så var det som ett blåmärke på framsidan av örat också som inte fanns där innan så nu när vi kom hem så tvättade jag rent det med alsolsprit och så ska vi vänta tills pappa kommer hem så ska vi ringa sjukrådgiviningen och fråga vad dom tycker att vi ska göra eller om det räcker med det vi redan gjort :)

   
Själv är han ganska oberörd av det :)  

Av Lisa - 25 oktober 2012 12:56

Precis kommit hem från promenaden med Spike, lagom små trött och med skavsår på ena hälen =/

Idag när jag kom blev Spike överlycklig, vågar nästan säga att han aldrig varit så glad när jag har kommit förut men han förstod nog att det vankades en långis i skogen :)

Det var ännu roligare att vara ute med honom idag för vi var väldigt mycket mer samspelta den här gången :)
Han lyssnade bättre på mig och tvärvände så fort jag sa ett pip ^^

Vi roade oss med godis sök i träd, mossa och i högt gräs, sitta ned och vänta tills jag sa att han fick ta pinnen och en massa andra saker :) Fast än vi var ute 1 timme och 45 minuter så gick vi bara hälften så långt :P Dels så gick ju tiden när Spike fick leta godis lite då och då och sen så kunde jag inte gå så fort som vi gick förra gången för jag tog på mig mina hundkängor eftersom att det fortfarande är väldigt lerigt på vissa ställen men dom har jag inte använt på länge så jag fick skoskav :P

Av Lisa - 25 oktober 2012 11:02

Min mobil är fortfarande helt urladdad och jag glömmer hela tiden bort att jag ska åka iväg och köpa en ny laddare. Fast om jag ska vara ärlig är det faktiskt ganska skönt att telefonen är död :)

Men en sak jag saknar med den är att kunna fota och filma när helst jag vill. Som tillexempelt nu i flera dagar har jag velat filma Dexter när vi kommer hem och ska klä av oss ytterkläderna för han är så himla duktig så jag tror att jag spricker <3

Han sätter sig nästan alltid på sin pall innanför dörren direkt när vi kommer in och väntar på att vi ska klä av honom. Är vi för långsamma börjar han ta av sig vantar och mössa själv.
När overallen är av så springer han direkt till sin låda i hallen och slänger ner fleecejackan, mössa, vantar och fuskollen. Om det ligger någonting mer under som hör till lådan så stoppar han in det också så himla duktig är han och stolt så man spricker är mamma och pappa! <3 Men som sagt så ska jag försöka filma det när mobilen är fungerande igen :)


Igår när jag hämtade Dexter så gick vi och kikade lite inne på Öb och Dexter gnäggade som en liten häst mest hela tiden för han fick syn på en bild av en :P
Sedan gick vi in på Djurmagazinet och hälsade på Fia och köpte lite saker till Vidar :)
Jag hittade en massa fina saker inne på underbara hem som jag vill ha till köket men det får vänta till senare när köksbordet och stolarna är klara :)

Daniel kom och hämtade oss utanför Underbara hem, eller ja det var tanken för både han och jag glömde att vi hade köksbordet liggandes där bak :P Så Daniel och Dexter åkte hem till morfar och lämnade bordet och jag gick dit med vagnen och mötte dom där. När vi flyttat ut bordet till garaget så slängde vi in oss i bilen hämtade Dexters ena farbor och så åkte vi till Torshälla och fiskade med två spön på 3 personer :P
Vi turades om att roa Dexter och fiska. Som tur var så fick vi hjälp av 3 par änder som kom och ville ha lite bröd :)


Idag vaknade vi kl 8:05 och fick skynda oss att byta blöja, äta frukost och klä på oss. Borsta tänderna glömde vi i all hast kom jag på nu så det får vi ta igen i kväll.
När jag kom hem igen så satte jag mig framför datorn och läste en golden retriever uppfödares blogg med en chokladkaka till frukost. Måste nog vara världens sämsta frukost som jag har fått i mig!

Sen har jag varit lite duktigare och torkat av vardagsrumsbordet, vikt Dexters kläder och stoppat in dom i hans garderob.
Nu slänger jag i mig en banan och resten av chokladen och så ska jag snart bege mig till Nina, Marcus och Dante och låna med mig Spike på en långpromenad i skogen, det behöver jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards