Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Lisa - 26 oktober 2012 19:19

Nu har jag en ny laddare och en full laddad mobil, känns rätt så bra även fast det var skönt utan också :)
I natt började Dexter hoste en massa och var så täppt i näsan så han snarkade värre än en vuxen karl!
Eftersom att han låg precis vid mitt öra och snarkade så låg jag faktiskt och funderate på om jag skulle gå in och lägga mig i hans säng ist för jag har så svårt för när någon snarka! Tack och lov så snarkar Daniel nästan ingenting och gör han det så behövs det bara en liten knuff så är han tyst sen ^^

Idag har Dexter snorat, snorat och snorat en hel massa och hostat så klart. Vi har bytt tröja två gånger på grund av att den var dyngsur på bröstet för han håller nämligen på att få fler tänder samtidigt.
Han har varit jätte pigg och knatat på som vanligt men med mycket mera humör. Skitsur när det inte blir som han vill, inte ätit någonting nästan och han ville absolut inte sova. Jag testade att ligga inne hos honom, läsa en saga, sjunga, ge honom välling och låta honom vara ifred. Ingenting funkade och efter 1,5 timme så gav jag upp och lät honom vara uppe ist.
När Daniel kom hem så tog han med Dexter och åkte till fiskebutiken och jag stannade hemma och andades ut lite i duschen.
Nu har jag precis lagt honom för natten och nu var han iaf trött. Han somnade nästan på en gång men vilken hemsk hosta han har :( <3

Av Lisa - 26 oktober 2012 07:18

Oj, oj, oj så sent det blev igår. Tror att klockan var närmare 1 innan jag började stänga ned datorn.
Först sa att jag och skrev med en kompis på Facebook, sedan läste jag en massa blogginlägg från en kennel som har uppfödning av Golden.
När jag inte orkade läsa mer och inspireras av allt hon gör och jag hade tittat mig mätt på alla söta valp bilder så började jag leta efter om det finns någon kurs jag kan börja i. Hund relaterat då, jag var sugen på uppfödarutbildnineg men den kommer inte igång förr än till nästa vår någon gång :(

Efter det halkade jag in på labradorklubbens hemsida och började titta på olika uppfödare till nästa hund. Även om det är flera år kvar.
Trotts att det bara är lite mer än två veckor sedan Melker flyttade och jag precis lärt mig prata om honom utan att börja gråta så börjar valpsuget komma smygande. Inte blir det bättre av att jag träffade en liten 13 veckors valp när Daniel skulle handla fiskegrejor :(

Ovido - Quiz & Flashcards