Alla inlägg den 11 oktober 2012

Pip

Av Lisa - 11 oktober 2012 21:37

Idag efter att jag lämnade Dexter på dagis så kände jag bara att jag vill inte gå hem. Så i stället gick jag till ica och köpte frukost och lunch och sedan traskade jag iväg mot västerleden.

Var inne en sväng på Granngården men det var mest jobbigt för jag hittade ett likadant koppel som vi hade till Melker i början när han var liten valp.

Jag gick vidare in till Krauta. Tittade på en massa fina saker och funderade och planerade till lägenheten.

Kände mig inte riktigt färdig efter det heller så jag gick över vägen och tog mig en sväng inne på Mio möbler och hittade bland annat en tavla jag vill ha till köket.


Jag ville fortfarande inte gå hem så jag gick till växtriket för att titta på lite krukor och blommor til köket och balkongen. Hittade flera fina saker som jag skulle kunna tänka mig men framförallt hittade jag en liten pip.

Vi krukorna hoppade det runt en liten stackars sparv med vingen släpandes och som inte kunde flyga.

Många såg den och kommenterade hur synd det var om den men ingen gjorde något för att hjälpa den så jag bestämde mig för att hjälpa den.

Jag frågade efter en håv och en kartong. Alla tittade väldigt misstänksamt på mig där jag gick med håven men sedan kom det en snäll dam som hjälpte mig att försöka få fatt på pip. Efter 10min så gav hon upp och precis då så lyckades jag fånga Honom/henne!

In i kartongen med Pip och sedan gick jag hem för att tvätta av mig lite och gå och hämta Dexter.


Nu sitter Pip i Vidars stora transportbur och h*n har både ätit och druckigt så det känns ganska hoppfullt.

Ovido - Quiz & Flashcards