Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Lisa - 24 oktober 2012 09:27

Igår kväll när Daniel var och fiskade så hjälpte Dexter mig att plocka ur diskmaskinen. Han fick stå på en stol och lägga i besticken i besticklådan och det var han jätte duktig på... i början. Sen upptäckte han att det var mycket roligare att fylla bestick"korgen" med alla hans skedar som redan låg i lådan :P

Men det var bara bra att han "hjälpte" till för då kunde jag tömma och fylla maskinen på nytt utan att ha ett par nyfikna små fingrar ivägen :)

Sedan tänkte jag laga lite mat och då skulle han minsan också vara med. Först fick han stå på stolen men han var lite för kort i rocken så då hämtade vi hans egen stol ooch så fick han sitta i den, äta en gul paprika och leka med grytunderläggen medan jag gjorde i ordning soppan.


Dexter var lite skeptisk till att äta soppa kan man minst sagt säga men när jag visade att man kunde doppa den goda brödbiten i soppan och sedan ta en tugga av den så slank den ned utan några som helst problem ^^


När Daniel kom hem sedan och Dexter låg och sov så tittade vi på en dokumentär som  hette Expediton den Gamle och havet eller något sådant. Den var iaf ganska bra och handlar om en av sveriges kändaste sportfiskare som fick för sig att han skulle fånga en fisk som var så stor så den kunde dra iväg med båten. Så han och hans kompisar åkte till Mexico och fiskade Black Marlin i en liten kajak. Dom där fickarna väger 70-100kg!



Skapa flashcards