Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Lisa - 23 oktober 2012 15:05

Nu kommer en enda jätte bomb med bilder från när Dexter kom hem efter dagis :)

                                             

Av Lisa - 23 oktober 2012 12:08

Ja nu har jag faktiskt varit ganska duktig känner jag ^^ Efter att jag lämnade tröjan och mössan på dagis så gick jag hem och bytte vatten i Bobs akvarium och putsade rutorna lite. Sedan gick jag in i Dexters rum och skulle lämna en sak. Alla hans leksaker låg utspridda på golvet tillsammans med kläderna som tidigare låg vikta på hans bänk och jag kände bara att nej så här kan det inte se ut. Så jag började plocka ihop hans saker och sortera dom, allting på sin plats och rätt som det var så såg det genast mycket bättre. Jag hämtade två blommor från köket och ställde den ena på garderoben och den andra i fönstret, ställde upp lite bilar och sedan dammsög jag, torkade alla lister, dammade av alla möbler och prylar och nu väntar jag på att golvet ska torka så jag kan lägga på hans matta och fota lite när det ändå ser så snyggt ut det kan för det kommer inte att vara sig likt sen när Dexter kommer hem från dagis :P

Av Lisa - 23 oktober 2012 09:07

Igår blev Dexter skrubbad ordentligt i badet för idag står nämligen hans första dagisfotografering på schemat!

Dexter åt sin frukost extra fint, kanske kände han på sig? Och jag letade fram något fint att ha på sig.

Strykhjärnet som jag har haft i snart 2 år åkte fram på sin jungfrufärd för man kan ju inte ha en skrynklig skjorta på sig när man ska fotograferas!

Han fick på sig ett par snygga mörka jeans, en ljusblå skjorta och en grå väst över den, så himla stilig blev han.

Sedan på med fuskpolon, fleecejackan, overallen, mössa, vantar och stövlarna och sedan gick vi mot dagis.


Väl där får jag veta att själva fotograferingen kommer äga rum utomhus (det är enbart jag som har missat det...)
Så nu kommer han ha en smutsig overall på sig =/ Men då sa hans ena dagisfröken att dom kunde dra ned hans overall under fotograferingen. Så nu är jag hemma och letar efter hans stickade tröja och mössa med söta små lamm på som han kommer ha på sig ist :)


Sen kom jag att tänka på att min lillebror Melvin hade en stickad tröja och mössa med lamm på, som dessutom var grå precis som Dexters är, på sitt första dagisfotto ^^

Skapa flashcards