Alla inlägg den 1 december 2010

Av Lisa - 1 december 2010 22:07

Nu har jag bestämt mig för att försöka blogga om min vardag och allt som hör den till. Mest för min egen del då det kan vara kul att gå tillbaka och läsa vad som hände då men det är ju självklart kul om fler än jag vill läsa min blogg ;)

Jag kan väl börja med att berätta att jag är 21 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo Daniel. Det börjar närma sig förlossningen med stormsteg och idag gick jag in i vecka 36 (35+0). Det har verkligen vara helt underbart att vara gravid och än så länge så känns det fortfarande så :) Jag har inte mått illa någonting under hela graviditeten och jag har inte haft några sura uppstötningar eller halsbränna så det är jag förståss jätte glad över :) Det är skönt att verkligen kunna få njuta av vårat barn redan när den ligger i magen :)


Efter som att det bara är ca 4 veckor kvar till BF så är Daniel lite nervös för att det ska hända något så idag bestämde vi oss (han) för att vi skulle packa BB-väskan :) Jag tycker att vi kunde vänta ett tag till för i mitt huvud kommer jag att gå över tiden med två veckor så då har vi ju gott om tid på oss att packa den sen men Daniel sa att han skulle känna sig lugnare om han visste att väskorna var packade för det är ju faktiskt han som kommer att få panikpacka dom mitt i natten om vattnet går och vi inte har packat väskorna, och det har han ju rätt i :)


Så vi skrev en lång lista på allt vi vill ha med till förlossningen och BB och sen så började vi packa i allting, men det var ganska mycket vi inte hade hemma så vi fick åka iväg och köpa 2 st amningsbh:ar, amningsinlägg, nappar, bindor och lite fler saker så nu känns det som att allting är fixat :)


Nu är det bara min lista på saker att göra hemma innan bebisen kommer som jag vill göra,

( ) Sätta igen ventilationen med fogskum

( ) Ställa in spjälsängen i barnrummet

( ) Fixa iordning vid skötbordet

( ) Måla om vårat sovrum och sätta upp hyllor och tavlor

( ) Sätta upp hyllor och möblera barnrummet

( ) Få upp gardiner i alla rum


Och sen är det säkert en massa mer saker jag vill fixa men det här är de jag kommer på nu iaf :P


Nu tror jag att jag ska gå och ta mig ett varmt bad och se om samandragningarna lugnar sig lite :)

//Lisa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards