Alla inlägg den 14 december 2010

Av Lisa - 14 december 2010 22:08

Igår lämnade Daniel och jag Melker hemma hos Melkers farmor och farfar (Daniels föräldrar :P) så vi kunde åka ner till arbetsförmedlingen och lämna in aktivitetsstöds lapparna. När vi endå var nere på stan så passade vi på att handla lite julklappar också :)

Jag tror att vi lyckades hitta julklappar till hälften av alla vi ska köpa till så det känns väldigt bra :)

Efter ett par timmar på stan kände vi att det fick vara nog och så åkte vi hem till Daniels föräldrar och stannade och pratade i säkert nästan 2 timmar innan vi tillslut tog med oss Melker hem :)


När vi ska gå från parkeringen hem till oss så får vi syn på två hundar kanske 10m framför oss som går åt samma håll som vi ska åt. Melker har inte varit med om det sen vi började träna honom. Han skällde och morrade några gånger men han skötte sig bra iaf tycker jag och en greje som han gjorde som var riktigt riktigt bra var att han för första gången tittade på hundarna och sedan på mig för att få sin belöning, Det är precis det jag vill att han ska göra och vad vi tränar på så det var så skönt att han gjorde det! :)


Sen gick jag in och slog in alla julklapparna innan jag gick och läste min nya bok som jag har fått av min älskling <3



Idag har vi inte gjort så mycket, jag vaknade vid 10 åt frukost tittade lite på tv gick och vilade ögonen lite när klockan var 13 och sen kom älsklingen och väckte mig kl 16 :P Det blev lite längre än vad jag hade tänkt mig! :P


Sen ringde mamma och bjöd över oss på lite kycklingpaj som hon fick med sig från jobbet och det kunde man ju inte tacka nej till :)

Jag fick med mig en låååång inköpslista till jul också efter som att jag ska ha hand om julmaten i år så det är lite nervöst :)

Jag har iaf handlat hem grejer så jag kan göra köttbullar och lussebullar imorgon :)

//Lisa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards