Alla inlägg den 19 december 2010

Av Lisa - 19 december 2010 23:49

Gud vad det känns skönt att nästan allting är inhandlat till julafton!

Nu är det bara lite små plock som bröd, apelsiner och lutfisken som är kvar i princip :)


När älsklingen och jag var och lämnade dagens skörd av julmat hemma hos mamma så gick vi ner i källaren för att titta på en byrå som vi kan ha i vardagsrummet till lakan och handdukar och sånt efter som att den garderoben som vi brukar ha dom i har blivit skötbord till bebisen :P Så nu har vi blivit med en ganska ful men praktisk byrå :)


Sen åkte älsklingen hem till oss och med sig fick han min gammla matta som jag hade när jag fortfarande bodde hemma så vi får se imorgon om den passar elelr inte. Mamma och Petter blev inte så långvariga dom heller för dom skulle till grannen som fyllde år så snart satt jag där själv och visste inte riktigt vad jag skulle göra tills Simon skulle komma och hämta mig... så jag tog en skumtomte och gjorde det jag alltid brukar göra närjag blir själv där hemma, jag sjöng :) Det har jag inte gjort på länge efter som att jag bara sjunger när jag är ensam och det är jag inte så ofta nu :P Men jag blev abrupt avbruten när en granne kom och plingade på så då kom jag av mig lite för jag blev lite rädd för att det skulle höras ut :P Så jag sjöng inte fullt så högt efter att han gått igen.


Sen kom iaf Simon så vi tog en varsin skumtomte (kanske några fler :P) och så bytte han om till skjorta lite snabbt innan vi åkte hem till farmor där det väntades julbord :) Himmla trevligt och roligt hade vi och det bjöds som vanligt på riktigt god mat! Det enda som inte är så kul med att åka till farmor och farfar är att se hur dåligt Ida mår (deras ena hund) och hur tjock Asta har blivit (deras andra hund) =/ men det finns inte så mycket att göra åt det tyvärr =/


Imorgon har jag fullt ös medvetslös hela dagen! Jag ska städa, diska, vika tvätt, laga mat och fixa lite mer i allmänhet. Vi får se hur kroppen mår efter det men det måste göras iaf för om ett par dagar kommer Johan och Jossan hit och ska titta på våran lägenhet och då kan det inte se ut så här :P
//Lisa 

Av Lisa - 19 december 2010 12:42

Fast jag inte gick och la mig förrens klockan var närmare 4 så vaknade jag kl 10 (jag hade satt alarm) och var faktiskt ganska pigg :) Jag tänkte försöka se till att gå och lägga mig senast kl 23 i fortsättningen så då får jag börja kliva upp tidigare på morgonen.


Idag är det 4:e advent, så jag gick upp och dukade fram frukost och tände alla 4 ljusen inna jag väckte Daniel :) ja hade till och med kokat ägg till honom så jag hoppas att han tyckte det var en bra frukost.


Snart ska vi åka och handla lite mer mat och sånt till julafton och lämna det hos mamma, tur att vi inte behöver förvara all mat här för det hade inte funkat :P


Sen ska jag till Simon, jag tänkte hjälpa honom att julstäda lite innan vi går till farmor och farfar och äter lite julbord tillsammans med pappa :)


Jag förökte fota Melker lite när han fick testa att ha rosetten på sig som han ska springa runt i på julafton, i början försökte han äta upp den men vi lekte lite och tränade lite när han hade den på sig och då glömde han den snabbt så förhoppningsvis får den sitta kvar på julafton också :)


    

I morse så slog jag in hans julklappar, han har inte brytt sig nämnvärt när jag slagit in alla andras julklappar men direkt när jag tog fram hans saker så var det helt plötsligt jätte intressant! han gick omkring bordet på baktassarna och jag blev rikigt förvånad över hur länge han kunde stå så :P Det roliga var att det var inte ens något godisaktigt jag slog in utan en leksak men endå verkade han förstå att det var något till honom :P

//Lisa

Av Lisa - 19 december 2010 01:06

Idag, eller ja igår (varför bloggar jag alltid så här sent på natten för?) var jag och älsklingen på stan och handlade lite fler julklappar :) Jag blev faktiskt ganska nöjd med dom vi hittade så nu återstår bara att se om dom som ska få dom också blir nöjda :)

En jobbig sak är att jag fick för mig att jag bara hade älsklingens julklapp kvar men sen kom jag på när vi kom hem att jag inte har köpt något till pappa än :O panik jag vet inte vad jag ska köpa till honom! Eller jag har funderat ut en sak men jag vet inte om den är tillräckligt bra =/

Nåväl det återstår att se :)
//Lisa

Av Lisa - 19 december 2010 00:36

Jag vill bara tipsa om en jätte bra tävling hos http://micahs.se/ där man kan vinna ett jätte fint smycke som man väljer själv! gå in på hennes blogg och kika vet jag :)

//Lisa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards