Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Julbord

Av Lisa - 19 december 2010 23:49

Gud vad det känns skönt att nästan allting är inhandlat till julafton!

Nu är det bara lite små plock som bröd, apelsiner och lutfisken som är kvar i princip :)


När älsklingen och jag var och lämnade dagens skörd av julmat hemma hos mamma så gick vi ner i källaren för att titta på en byrå som vi kan ha i vardagsrummet till lakan och handdukar och sånt efter som att den garderoben som vi brukar ha dom i har blivit skötbord till bebisen :P Så nu har vi blivit med en ganska ful men praktisk byrå :)


Sen åkte älsklingen hem till oss och med sig fick han min gammla matta som jag hade när jag fortfarande bodde hemma så vi får se imorgon om den passar elelr inte. Mamma och Petter blev inte så långvariga dom heller för dom skulle till grannen som fyllde år så snart satt jag där själv och visste inte riktigt vad jag skulle göra tills Simon skulle komma och hämta mig... så jag tog en skumtomte och gjorde det jag alltid brukar göra närjag blir själv där hemma, jag sjöng :) Det har jag inte gjort på länge efter som att jag bara sjunger när jag är ensam och det är jag inte så ofta nu :P Men jag blev abrupt avbruten när en granne kom och plingade på så då kom jag av mig lite för jag blev lite rädd för att det skulle höras ut :P Så jag sjöng inte fullt så högt efter att han gått igen.


Sen kom iaf Simon så vi tog en varsin skumtomte (kanske några fler :P) och så bytte han om till skjorta lite snabbt innan vi åkte hem till farmor där det väntades julbord :) Himmla trevligt och roligt hade vi och det bjöds som vanligt på riktigt god mat! Det enda som inte är så kul med att åka till farmor och farfar är att se hur dåligt Ida mår (deras ena hund) och hur tjock Asta har blivit (deras andra hund) =/ men det finns inte så mycket att göra åt det tyvärr =/


Imorgon har jag fullt ös medvetslös hela dagen! Jag ska städa, diska, vika tvätt, laga mat och fixa lite mer i allmänhet. Vi får se hur kroppen mår efter det men det måste göras iaf för om ett par dagar kommer Johan och Jossan hit och ska titta på våran lägenhet och då kan det inte se ut så här :P
//Lisa 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards