Alla inlägg den 25 december 2010

Av Lisa - 25 december 2010 23:53

Julafton började med grötfrukost hemma hos Daniels föräldrar som jag skrev om tidigare, det var verkligen jätte mysigt och dom hade dukat upp jätte fint i vardagsrummet och så satt vi alla där och åt risgrynsgröt, skinksmörgås och lussebullar. När alla hade ätit upp så delade vi ut lite julklappar efter som att jag inet skulle vara med på kvällen sen. Vi fick 500kr av Daniels föräldrar att spendera på bebisen, lite bebiskläder (bland annat en AC/DC-tröja som Daniels pappa valt ut! :D) och en trisslott men vi vann inget :P Sen fick jag lite mer fina saker av hans syskon :)


Efter frukosten åkte vi hem och jag passade på att duscha både mig och Melker innan Simon kom och hämtade oss, väl hemma hos mamma var julbordet redan uppdukat och vi satte oss och åt på en gång, shit vad gott det är med lax!

Melvin var jätte otålig på att vi skulle öppna julklapparna men han fick hålla sig till tåls lite längre :P Vi tittade iaf på Kalle Anka och åt lite av allt godis innan vi började med klapparna.

Melvin fick agera paketutdelare och skötte det jätte bra! han tog inte bara sina egna paket utan var väldigt noga med att se till att det blev en bra blandning på julklapparna. Jag fick en jätte fin lampa, en liten bebispjamas, ett strykjärn, en bakbunke, en elvisp och lite mer saker :) Sen satt Johan, Jossan, jag och Olle och spelade TP fram tills sent och då kom även älsklingen <3 En riktigt bra julafton med andra ord :)


Idag åkte vi hem till mamma och åt frukost och träffade Monica, Olle, Johan och Jossan innan alla skulle åka hem. När klockan var 13 åkte Simon, jag och älsklingen hem till Pappa och Ulla och firade lill-julafton med dom :) Farmor och farfar kom och jag fick presentkort både på kläder och på skor av pappa och Ulla vilket jag verkligen behöver så det var jätte kul :) Sen fick jag en massa fler fina och användbara saker. Pappa och Ulla hade fått en jätte roligt spel av Hanna i julklapp så vi öppnade det och spelade lite... i flera timmar, det var verkligen jätte kul! Självklart åts det lite julbord, knäck, chokladtryfflar och apelsinris också, och pepparkakor med gräddost på! :D

Det var länge sen jag skrattade så mycket som jag gjorde ikväll, Jag blev till och med hes av spelet för man var så himla inne i det :P

Som tur är så ska vi kanske dit på måndag igen och då blir det nog spelande skulle jag gissa på ^^


Nej nu ska jag gå och lägga mig :)
//Lisa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards