Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

En liten olycka

Av Lisa - 6 oktober 2012 21:22

Igår fastnade Dexter för förtsa gången i träningsmaskinen som han älskar att klättra runt på.
Han lyckades få in benet mellan "tramp-pedalen" och själva maskinen med knät på undersidan så han kom varken fram/bak, upp eller ner hur man än försökte göra. Han blev lite rädd och grät men lugnade sig snabbt när jag satt bredvid honom och så började han pilla på mitt hår och skratta som vanligt trotts att han satt fast. Han blev bara ledsen så fort som man försökte röra på benet, vilket antagligen gjorde ont.

Jag ringde och kollade var Daniel var och bad honom att skynda sig hem för Dexter hade fastnat.


Direkt när jag lägger på så kommer jag på "olja!" Så sprang och hämtade det, hällde ut säkert halva flaskan runt om hans ben och sedan led det ut så fint så :) Direkt efter försökte jag ringa Daniel men han svarade inte. Precis när jag lade på så öppnade han precis dörren med andan i halsen. Han hade sprungit hela vägen från slagsta skola <3

Men Dexter var glad som vanligt och fick hoppa in i duschen för att tvätta bort all olja :)


Jag tror att det är viktigt i sådan stunder att inte själv gripas av panik för då blir barnet räddare än nödvändigt.



För att avsluta med något gulligare. Jag "tappade" bort Melker här hemma och började leta efter honom. Han var inte i vårat rum, köket eller inne på toan som han brukar vara när han är "borta". Till slut smyger jag försiktigt in i Dexters rum men inte heller där är han. Av någon anledning så får jag för mig att lyfta på Dexters täcke och där ligger han! <3 Han har alltså smygit in i Dexters rum och lagt sig i hans säng under täcket medan jag gav Dexter hostmedicin i köket och när jag sedan lägger Dexter sså ligger redan Melker och sover sött :)

 
 
Ingen bild

Mamma

7 oktober 2012 12:46

Duktigt jobbat! Tror precis som du att man inte får gripas av panik så barnen ser. Paniken kan man ta sen
Olja + skruvmejslar har löst en del liknande situationer när du och din största lillebror var små.
Skönt att det gick bra med Dexter.
Kam

Lisa

7 oktober 2012 22:19

Haha ja vi har nog kanske fastnat i det mesta som går att fastna i :P

Dexter verkar iaf inte ha tagit någon skada på något plan av det här iaf. Han är på träningsmaskinen och klättrar lika mycket som förut. Är bara mamma och pappa som är mer på och säger ifrån när han klättrar nu :P
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards