Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 10 oktober 2012 20:40

Idag lämnade jag Dexter på dagis, gick hem, slogs av tystnaden och satte mig vid Datorn.

Det var ingen som ville sitta i mitt knä, det var ingen som gnällde och talade om att han ville ut.

Duschade och gjorde mig i ordning.

Det var ingen som låg och sov på mina kläder inne på badrumsgolvet medans jag duschade, det var ingen som slickade bort vattendropparna från mina ben när jag klev ur duschen.

Klädde på mig kläder och ytterkläderna och det var ingen som viftade på svansen och hoppades på att han skulle få vara med.

Stängde dörren och låste. Ingen skällde när jag gick.


Tog bussen ner till stan och gick på mitt möte på arbetsförmedlingen. Daniel mötte mig där och vi gick sedan och tittade på tv-spel, akvariet i 21:an och så hittade jag en mössa och halsduk som jag vill ha. Vi fikade på Åhléns cafe och hade det riktigt mysigt innanvi åkte och hämtade Dexter på dagis. Han blev jätte glad när det var både mamma och pappa som kom.

När Dexter var med tog vi bilen till tuna park och gick runt där en stund. Jag provade en himla massa kläder och fick med mig ett par leggings och en tröja.

Daniel hittade en jätte snygg skjorta.

Jag vet inte hur många gånger jag tänkte "shit vi måste hem till Melker han har varit ensam jätte länge nu!" Innan jag kom på att han inte är hos oss längre :(


Vi åker hem, äter mat, lägger Dexter, Daniel åker och tränar, kommer hem och det är tyst. Helt tyst...

Både Daniel och jag bröt ihop.

Tänk att en sån himla liten hund kan vara en sån himla stor del av ens liv!
Saknar dig Melker <3 Min älskade lilla skrutt :(

Av Lisa - 9 oktober 2012 18:31

Det här har nog varit den värsta dagen i mitt liv!
Igår bröt jag ihop totalt för första gången sedan vi bestämde oss att Melker skulle få flytta. Jag har bara tryckt undan alla känslor som ville komma upp för jag orkade inte ta itu med det men nu gick det inte att stoppa.
Det kändes bara helt ofattbart att Melker skulle åka dagen där på och verkligheten kom och slog mig i ansiktet.
Han fick sova i våran säng i natt och Daniel och jag turades om att krama och pussa på honom innan han till slut rullade ihop sig under täcket vid min mage som så många gånger förr fast för sista gången :(
Jag låg vaken i flera timmar och pendlade mellan att känna mig helt tomm till att vara helt förstört.

Jag hade ont i huvudet, ont i magen och mådde så fruktansvårt illa för att jag skulle förlora Melker. Min älskade lilla skrutt <3


Idag har dagen varit väldigt upp och ned. Jag har slagits av hur mycket jag älskar Melker och hur mycket han betyder för mig, jag har skrattat och jag har gråtit. Jag försökte njuta så mycket som möjligt över att ha Melker hos mig men det var svårt eftersom att jag hela tiden tänkte "nu är det 6 timmar kvar, nu är det 4 timmar kvar" osv.

Jag hade planerat att vi skulle ta en lång promenad i skogen tillsammans och jag skulle ta med mig kameran och föreviga honom men det duggade/regnade fram och tillbaka så det slutade med att vi bara gick ut på innergården och tog lite bilder bland löven och i lekparken.
Sedan har jag gått runt och packat i ordning alla hans saker. Korgen, matskålarna, leksaker, ben... allt. Finns ingenting kvar här hemma nästan som är Melkers förutom några saker som jag valde att spara.


Sen har Melker fått duscha också vilket inte var så populärt men fin blev han. Och han sprang runt som en galning och sladdade efter badet innan han stannade hos mig för att bli fönad varm och torr.

Efter det mötte vi Daniel vid ica. Medans vi stod där och väntade på honom så mötte vi Sandra och Daniels mamma som passade Dexter åt oss. Det var väldigt bra att dom kunde ta honom så han slapp se sin mamma och pappa ledsna.


När vi kom hem så var det en jobbig väntan i 10 minuter ungefär innan vi såg bilen.

Daniel gick ut och mötte honom Med Melker och alla hans saker för jag klarade inte av det.

Fy fan vad jobbigt det var att stå där i fönstret och se sin hund följa med någon annan hem...

En positiv sak var i alla fall att han blev himla glad när han fick syn på sin nya husse och hade inga problem alls att följa med honom :(


Det som hände efter det vill jag bara glömma. Jag kunde aldrig i mitt liv tänka mig att det skulle göra så himla ont även fysiskt som det gjorde och fortfarande gör. det känns bokstavligen som att en bit av mig saknas. Någon har slitit bort det från mig och det går inte att laga.


Jag "hör" honom hela tiden. Når jag går från ett rum till ett annat så "hör" jag hans tassande efter mig.

När Daniel kom hem så "hörde" jag honom otåligt gnälla och sedan rivstarta och springa till mig... men det var bara tyst.


     

Jag älskar dig Melker <3

Av Lisa - 8 oktober 2012 20:17

Här kommer några bilder från igår när vi var i hagen och tittade på Glitra :)

     

Av Lisa - 7 oktober 2012 22:30

Mamma klagade lite på att jag inte har lagt upp några bilder här på ett tag så här kommer en gammal bild på Dexter fast i ny tappning :)  

Av Lisa - 7 oktober 2012 22:19

Igår fick jag ett sms av Sara där hon undrade om jag ville följa med henne, Linda och lilla Felicia till Hööks och djurmagazinet i västerås och det ville jag så klart så idag hämtade dom upp mig och så for vi iväg.

Först åkte vi till Hööks där Sara köpte lite träns och sånt till sin nya häst och vi andra gick mest och tittade runt och undrade vad allting var för något :P

Sedan åkte vi till djurmagazinet och Sara köpte en jättefin id-brick till Glitras träns som var format som ett hjärta med lite rosa stenar på.

Vi gick och tittade på fåglarna och små djuren innan vi stannade till på Mcdonalds och åt lunch tillsammans :)


Vi flängde vidare till Ikea och Sara och jag sprang in snappt och köpte en samlalåda med tillhörande insatts och lock. Det var en himla rolig dag men den var inte slut där. Vi åkte nämligen till sommarhagen där Glitra går tillsammans med en massa andra unghästar och Sara och jag fyllde på vatten, fotade och klappade på dom en stund innan vi gick tillbaka till Linda och Felicia :)
Det kommer att komma lite bildbevis på att jag klappade hästarna så fort Sara skickat bilderna till mig :)

Det hela avslutades med att vi stannade till hemma hos Linda och hennes goa små barn Felicia och Samuel turades om att göra mig fin i håret och ropa "titta på mig!" och visa alla tänkbara saker odm kom på att dom kunde göra :P



Just ja jag har köpt en ny fin jacka också. 50kr betalade jag för den ^^

Av Lisa - 6 oktober 2012 21:22

Igår fastnade Dexter för förtsa gången i träningsmaskinen som han älskar att klättra runt på.
Han lyckades få in benet mellan "tramp-pedalen" och själva maskinen med knät på undersidan så han kom varken fram/bak, upp eller ner hur man än försökte göra. Han blev lite rädd och grät men lugnade sig snabbt när jag satt bredvid honom och så började han pilla på mitt hår och skratta som vanligt trotts att han satt fast. Han blev bara ledsen så fort som man försökte röra på benet, vilket antagligen gjorde ont.

Jag ringde och kollade var Daniel var och bad honom att skynda sig hem för Dexter hade fastnat.


Direkt när jag lägger på så kommer jag på "olja!" Så sprang och hämtade det, hällde ut säkert halva flaskan runt om hans ben och sedan led det ut så fint så :) Direkt efter försökte jag ringa Daniel men han svarade inte. Precis när jag lade på så öppnade han precis dörren med andan i halsen. Han hade sprungit hela vägen från slagsta skola <3

Men Dexter var glad som vanligt och fick hoppa in i duschen för att tvätta bort all olja :)


Jag tror att det är viktigt i sådan stunder att inte själv gripas av panik för då blir barnet räddare än nödvändigt.



För att avsluta med något gulligare. Jag "tappade" bort Melker här hemma och började leta efter honom. Han var inte i vårat rum, köket eller inne på toan som han brukar vara när han är "borta". Till slut smyger jag försiktigt in i Dexters rum men inte heller där är han. Av någon anledning så får jag för mig att lyfta på Dexters täcke och där ligger han! <3 Han har alltså smygit in i Dexters rum och lagt sig i hans säng under täcket medan jag gav Dexter hostmedicin i köket och när jag sedan lägger Dexter sså ligger redan Melker och sover sött :)

Av Lisa - 6 oktober 2012 00:02

Usch vad jag tycker synd om Dexter nu :(
Han hostar och hostar och hostar och det gör så ont på honom :( Han har fått hostmedicin och alvedon så nu har han äntligen somnat ordentligt och förhoppningsvis så sover han ett par timmar i sträck nu *peppar peppar*

Det gick inte att lägga honom vid 18:30 som vanligt så han fick vara upp med Daniel och mig när vi tittade på film och åt lite chips och dipp. Dexter tog ut nappen, pekade på chipsen och sa "nam nam" så han fick några bananslantar att mumsa på så han var rätt nöjd iaf :)


Sedan testade vi att lägga honom igen och han somnade som tur var ganska snabbt. Daniel somnade i soffan och jag började med en ny virkning.
Efter ett tag vaknar Daniel och går in och lägger sig i sovrummet ist. Precis när han somnat så vaknar Dexter igen vilket resultera i att jag fick sitta och sjunga och klappa på honom i typ 30-40 minuter innan han tillslut somnade igen. Och här är vi nu, jag är jätte trött och borde egentligen också gå och lägga mig nu för det kommer säkert att bli en väldigt jobbig natt... men jag kan inte, det är så himla kul med virkningen så jag kan inte lägga ifrån mig den :P Ska nog försöka begränsa mig till att virka klart just den här delen som jag håller på med nu och sedan får det räcka för ikväll. Vi får väl se hur det går :)

God natt på er :)

Mys

Av Lisa - 5 oktober 2012 11:20

Jag bestämde mig för att försöka göra det lite mysigt med Dexter och Melker nu när Dexter är hemma från Dagis.

Packade i ordning lite smörgåsar och mjölk att dricka till Dexter och så gick vi ut på en liten promenad.
Vi hittade ett ganska mysigt ställe att och satte oss på en bänk där. Melker och jag delade på en smörgås och Dexter fick sin mjölk och sin smörgås för sig själv.

Men Dexter tröttnade ganska snart så då gick vi in ist och nu håller han på och leker som en galning här hemma :)


   

Ovido - Quiz & Flashcards